עלות בניית שלד

עבודות שלד במחירים ללא תחרות! תנסו אותנו ותגלו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

שלד הבית שלכם הוא האיבר הגדול ביותר בביתכם ועל כן גם רכיב העלות הגדול ביותר בכל פרויקט של בניית מבנה חדש. מצד אחד, כל הנחה שתוכלו לקבל מתוך עלות בניית שלד הבית שלכם יכולה להצטבר לסכומים גבוהים שיוזילו מאוד את עלות בניית הבית כולו. מצד שני, הנחה כזאת לא יכולה לבוא על חשבון הסטנדרטים ורמת איכות הביצוע של השלד, שכן מדובר על המרכיב החשוב ביותר והמרכזי של הבית. אז מה זה בעצם שלד? מהן העבודות הנכללות בשלב בניית השלד ובסופו של דבר גם מהי העלות של בניית השלד ואיך היא מתומחרת?

מה כוללות עבודות השלד בבניית מבנה חדש?

שלד הבית הוא למעשה כל מכלול משטחי הבטן שמתחיל עמוק בתוך האדמה בדמותם של יסודות הבית ועד גג המבנה ומעטפת הקירות שלו שסוגרים אותו מבחוץ. למעשה, את התהליך של בניית שלד ניתן למצות במסגרת 9 הרכיבים המרכזיים הבאים:

  1. מתווה יסודות – סימון על ידי מודד מוסמך של כל מיקומי היסודות בקרקע ושל קווי המתאר של המבנה לקראת קידוח ויציקת יסודות
  2. ביסוס ויסודות – קידוח כלונסאות, החדרת כלונסאות ויציקת בטון, או במילים אחרות יציקת יסודות המבנה
  3. בטון רזה – יצירת שכבת בטון דקה שתהווה שכבת בידוד והפרדה בין הקרקע/ האדמה ובין הבית
  4. איטום מרתף – איטום חלקי מבנה המצויים מתחת לגובה פני הקרקע
  5. קורות קשר – קישור בין כל יסודות המבנה והפיכת כלל היסודות ליחידה חזקה אחת שבה קשורים כל היסודות זה לזה ומושפעים זה מזה
  6. יציקות בטון – יציקה של רצפת המבנה, תקרת קומת המרתף, רצפת המרתף, תקרת קומת הקרקע וגג המבנה. שלב זה נמתח לאורך כל תהליך בניית השלד.
  7. מעטפת מבנה – בניית קירות המעטפת החיצוניים של הבית
  8. מחיצות פנים – יציקת בטון של קירות הפנים של הבית, הקירות שמפרידים את הבית לחדרים השונים
  9. פיתוח – פיתוח סביבתי של הבית, לרבות שבילים, שטחי חניה, גינה וכדומה.
עלות בניית שלד

כעת, כאשר מגישים לכם הצעת מחיר בגין עלות בניית שלד, אתם יכולים גם להבין עבור מה ניתנת לכם הצעת המחיר ומה היא כוללת בתוכה. כפי שניתן להעריך, המדובר בעבודות נרחבות מאוד הכוללות בתוכן כמויות גדולות של חומרי גלם, היקף לא קטן של כוח אדם וקבלני משנה וגם פרק זמן לא קצר של מספר חודשים עד להשלמת השלד כולו.

אז כמה עולה בניית שלד?

עבודות שלד הן עבודות שמבוצעות בדרך כלל על ידי קבלן שלד רשום, קרי קבלן רשום שמופיע בפנקס הקבלנים של משרד השיכון תחת הקטגוריה של עבודות שלד. במרבית המקרים בוחר קבלן הביצוע הראשי בקבלן שלד שיבצע את העבודה אם כי ישנם קבלנים ראשיים שמבצעים את בניית השלד בעצמם. התמחור של עבודות השלד ניתן לפי מטר מרובע וזה אומר לא מטר מרובע של שטח הבית, אלא מטר מרובע של שטח בנייה. שטח הבית שלכם הוא למעשה השטח של רצפת הבית. חישוב המטרים הרבועים לצורך חישוב עלות בניית שלד כולל בתוכו גם את שטח הרצפה, אבל גם את שטח קירות המעטפת, שטח התקרות והגגות, שטח קירות הפנים שמפרידים את חלל הפנים לחללים נפרדים וכן הלאה. אחרי שאמרנו את זה, העלות למ"ר של בניית שלד עומדת על 450-900 שקלים למ"ר פלוס מע"מ.

לו היה החישוב מבוסס על שטח הבית בלבד, יכולתם להשלים את בניית שלד הבית במקרה הגרוע ביותר בסביבות המאה אלף שקלים לבית ממוצע של קצת יותר מ-100 מ"ר. אלא שכפי שאמרנו קודם לכן, מדובר על שטח כל המשטחים בבית ולכן העלות הכוללת יכולה להתנפח למאות אלפי שקלים. שפי שאמרנו קודם לכן, בהחלט כדאי להתמקח על המחיר, לוודא שאתם מבינים בדיוק על מה ניתנת לכם כל הצעה ולעגן בהסכם משפטי את כל רכיבי ההצעה והעלות, אבל אתם לחלוטין לא רוצים להוריד מסך עלות בניית שלד אם זה אומר סטנדרטים נמוכים יותר, חומרי גלם פשוטים יותר ואנשי מקצוע מנוסים פחות. בכל מקרה, חשוב למצוא את האיזון בין המחיר ובין רמת האיכות והסטנדרטים ואת האיזון הזה אתם רוצים למצוא גם אם זה כרוך במאמץ מצידכם.

בחירה של קבלן שלד היא אחת ההחלטות החשובות שתצטרכו לקבל בתהליך הבנייה של הבית שלכם. השלד, כשמו כן הוא, הוא השלד של הבית. הוא מגדיר את תצורת וגבולות הבית, את חוזקו המבני, את היציבות שלו ואת איכות הבנייה של כל האלמנטים ש"יולבשו" עליו בהמשך תהליך הבנייה. בהתאם לכך, כאשר אתם מחפשים גורם מקצועי המתמחה בתחום של בניית שלד מחיר הוא פרמטר חשוב שאתם רוצים לבחון, אבל לחלוטין לא להתייחס אליו כמרכיב היחיד שעל פיו אתם צריכים להכריע. מהם הפרמטרים החשובים האחרים ומהו מקומו של המחיר בתהליך? על כך נדבר בשורות הבאות.

איך בוחרים קבלן שלד?

בניית שלד מחיר

כאמור, שלד המבנה שלכם הוא המרכיב החשוב והגדול ביותר במבנה. אין בכך כדי לומר שיתר רכיבי המבנה אינם חשובים ואינם יכולים להשפיע על איכות החיים שלכם במבנה. נהפוך הוא. יחד עם זאת, שלד המבנה הוא מרכיב המפתח שכל ליקוי בו יכול להשליך על המבנה כולו ועל איכות החיים שלכם במבנה בצורה דרמטית יותר מכל מרכיב אחר. בהתאם לכך, חשוב מאוד שתוודאו א' שתכנון השלד הוא מדויק ועונה בצורה מלאה על הצרכים וההעדפות שלכם וב' שהגורם שיוציא את תכנית הבנייה הזאת אל הפועל, יהיה גורם מקצועי, קפדן, אחראי ומחויב לתוצאות. ומה לגבי המחיר? ובכן, כאמור, בבחירת הגורם המקצועי שיבצע עבורכם את התהליך של בניית שלד מחיר הוא בהחלט פרמטר שיש לקחת אותו בחשבון, אך ישנם פרמטרים קודמים לו.

מה הכי קריטי בבחירת קבלן שלד?

בהיבט זה, הדבר הראשון שאתם רוצים להקפיד עליו הוא בחירת קבלן שלד רשום, המופיע בפנקס הקבלנים של משרד השיכון תחת הסיווג של קבלני שלד ובהיקף פרויקטים המתאים לפרויקט שלכם. ככלל, לא מומלץ לעבוד בכלל עם קבלנים שהם אינם קבלנים רשומים, אבל כשמדובר בשלד המבנה ההמלצה הזאת הופכת לחובה. אתם לא רוצים בשום פנים ואופן להטיל את משימת בניית השלד שלכם על קבלן שאינו רשום ואינו מוכר על ידי הרשויות.

שנית, אתם רוצים לוודא שהקבלן הנבחר אוחז ברקורד של פרויקטים הדומים לפרויקט שלכם ויודע להתמודד עם האתגרים הייחודיים של הפרויקט שלכם. כך למשל, אם אתם בונים בית על צלע הר, מומלץ למצוא קבלן שלד מהאזור, שכבר התמודד בעבר עם האתגרים הייחודיים שמכתיבים תנאים אלה. מעבר לכך, יהיה עליכם להשתמש באינטואיציה הצרכנית שלכם ולהשלים את תהליך הבחירה כפי שאתם בוחרים כל ספק שירות בכל תחום.

ומה לגבי המחיר?

אז אחרי שבדקתם את הדברים לעומק, הגיע גם השלב של המחיר. בתהליך של בניית שלד מחיר הפרויקט יכול להשתנות בהתאם לגודל השלד, רמת המורכבות שלו ורמת המורכבות של בנייתו בתנאי השטח הנתונים. המשמעות שלה הדברים היא שכאשר אתם פונים לקבלת הצעות מחיר, אתם רוצים שכל ההצעות שתקבלו תתבססנה על אותה תכנית בנייה ועל אותו מפרט טכני. אין שום טעם לקבל הצעות מחיר שכל הצעה מתבססת על מפרטים שונים ועל הערכות כלליות. אתם רוצים להיות מסוגלים לקבל הצעות מדויקות שעליהן יכול המציע להתחייב במסגרת הסכם, ולשם כך הוא זקוק למפרט המדויק ולתכנית הבנייה הסופית.

כעת, גם תוכלו לבצע השוואה בין ההצעות השונות, אבל גם בשלב הזה לא מומלץ לבחור בזול ביותר. שקללו את כלל התובנות שרכשתם לאורך התהליך ונסו למצוא את קבלן השלד שמציע לכם את האיזון הטוב ביותר בין איכות, אמינות ומחיר. כל דבר פחות מזה ייחשב לפשרה שאתם לא רוצים ולא אמורים לקחת על עצמכם בכל הנוגע לשלד של הבית בו תגורו.

כאשר אתם מחפשים קבלן שלד שיבנה עבורכם את שלד הבית, עד כמה חשוב שתקפידו על כך שאתם בוחרים קבלן שלד רשום ולא קבלן שלד קטן שאף אחד אינו מכיר אותו? מה זה בכלל אומר רשום ומהם הקריטריונים שבהם צריך לעמוד קבלן בכדי להפוך לקבלן רשום? מה מבטיחה לכם העובדה שהקבלן שמבצע עבורכם את עבודות השלד הוא קבלן רשום? על כל השאלות האלו ועוד, בשורות הבאות.

מהו קבלן שלד רשום ועד כמה זה חשוב?

קבלן שלד רשום
שלד של וילה

במדינת ישראל ישנו מוסד הנקרא רשם הקבלנים במשרד השיכון. רשם הקבלנים הוא למעשה מאגר מידע בו רשומים כלל הקבלנים הרשומים בישראל. קבלן שלד רשום הוא למעשה קבלן שמופיע בפנקס הקבלנים תחת הסיווג של עבודות שלד. ברשם הקבלנים ניתן למצוא קבלנים בתחומים שונים בענף הבנייה ובכלל זה קבלן אינסטלציה, קבלן בניין, קבלן ביצוע, קבלן ריצוף, קבלן גבס, קבלן חשמל, קבלן מיזוג וכן הלאה.

לבחירה שלכם בקבלן שלד רשום ישנה חשיבות רבה ויש לכך שתי סיבות מרכזיות שנזכיר אותן כעת ונרחיב עליהן בהמשך: א' הקבלן שבחרתם נמצא כמי שעומד בקריטריונים להיות קבלן שלד רשום על ידי המומחים של משרד השיכון וב', היותו של הקבלן קבלן רשום מחייבת אותו לסטנדרטים גבוהים שבהם הוא יהיה חייב לעמוד אם ירצה להמשיך ולהישאר רשום.

פרויקט וילות קבלן שלד רשום

מהם הקריטריונים הנבדקים ברישום קבלן?

רישום קבלן הוא תהליך מובנה שנכון לכל סוגי הקבלנים בכל הקטגוריות של ענף הבנייה. על קבלן שרוצה להירשם בפנקס הקבלנים לעמוד במספר קריטריונים ובכלל זה ניסיון וותק על פי מספר, סוג והיקף הפרויקטים שבהם היה מעורב, רמה מקצועית על פי מבחן ידע שייערך לו, היקף הכנסות שנתיות, מספר עובדים, מספר פרויקטים בשנה, רקורד תלונות עבר וכדומה. קריטריונים אלה נבחנים על ידי אנשי מקצוע במשרד השיכון, אנשים שמכירים את ענף הבנייה ויודעים בדיוק כיצד להעריך את הרמה המקצועית של הקבלן בהתאם לנתונים אלה.

בהתאם לתוצאות שמתקבלות, מקבל רשם הקבלנים החלטה על רישום הקבלן או אי רישומו, על הסיווגים השונים בהם יוכל הקבלן להופיע ובמקרה שלנו קבלן שלד רשום, ועל היקפי הפרויקטים שבהם יוכל להיות שותף כקבלן רשום. כך למשל, קבלן רשום יכול להיות רשום עבור פרויקטים בהיקף של עד מיליון שקל לפרויקט. בפרויקטים גדולים יותר יש לבחור קבלן רשום אחר בקטגוריית ההיקף המתאימה.

מה מבטיחה לכם העובדה שבחרתם קבלן שלד רשום?

ובכן, קבלן רשום הוא מעין נכס עבור כל קבלן. יותר ויותר אנשים בוחרים את הקבלנים שיבצעו עבורם עבודות בנייה ושיפוץ מתוך פנקס הקבלנים ולכן לכל קבלן חשוב מאוד להופיע בפנקס הזה כקבלן רשום. כאשר הקבלן נרשם בפנקס הקבלנים הוא גם מתחייב לשורה של סטנדרטים בהם יהיה עליו לעמוד על מנת לשמור על מעמד הרישום. כך למשל, קבלן שלד רשום "שזוכה" לתלונות חוזרות ונשנות מלקוחותיו עלול לאבד את מעמד הרישום שלו. בהתאם לכך, כאשר אתם בוחרים קבלן רשום אתם מבטיחים לעצמכם שהקבלן יעשה ככל שיוכל על מנת לעמוד בסטנדרטים הגבוהים המצופים ממנו. מן הסתם, שום דבר לא מבטיח לכם הצלחה מלאה בפרויקט אבל במבחן ההסתברויות, כאשר אתם בוחרים קבלן שלד רשום, אתם מעלים את ההסתברויות שלכם בצורה משמעותית לטובתכם וזה דבר חשוב וקריטי בפני עצמו.

את פנקס הקבלנים תוכלו למצוא באתר האינטרנט של משרד השיכון ובו גם תוכלו למצוא קבלן שלד רשום, אך זכרו שבנוסף לכך תמיד כדאי להיעזר בהמלצות ובחוות דעת מקצועיות.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!