עבודות שלד

עבודות שלד במחירים ללא תחרות! תנסו אותנו ותגלו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

בכל מבנה, לא משנה מה הגודל שלו ולא משנה מה הייעוד שלו, חלק מרכזי וחשוב בתהליך הבנייה הוא החלק של עבודות שלד. עבודות השלד מבוצעות על ידי קבלן שלד מומחה וחייבות להיות מלוות בייעוץ ופיקוח מהנדס, שכן אלמנטים רבים בשלד כדוגמת קירות ועמודי תמך, מחייבים אישור של מהנדס לפני המשך עבודה. כמו כן, עבודות השלד הן שבסופו של דבר מעניקות למבנה את התצורה שלו, את החלוקה הפנימית שלו, את השטח הכולל שלו ולכן חייבות לעלות בקנה אחד עם תכנית הבנייה, היתרי הבנייה שניתנו לפרויקט וכמובן העקרונות ההנדסיים המחייבים.

מהן עבודות שלד?

הצורה האנושית שלנו כבני אדם מתאפשרת אך ורק בזכות אוסף העצמות בגופנו, אוסף הקרוי שלד. השלד הוא שמעניק לנו את הצורה המוארכת שלנו עם שתי ידיים ושתי רגליים, עמידה זקופה וכן הלאה. ממש כמו גוף האדם, גם בתחום הבנייה, האלמנט שמעניק לכל מבנה את הצורה שלו הוא השלד. שלד המבנה כולל את קירות המבנה, מפתחי החלונות והדלתות, התשתיות למיניהן, התקרות, המרפסות וכן הלאה. עבודות שלד הן כלל העבודות המבוצעות מייד לאחר סיום יציקת יסודות המבנה, כשהדבר הראשון שמבצעים במסגרתן הוא בסיס המבנה עליו למעשה ישב המבנה כולו.

עבודות שלד

גבולות הגזרה של עבודות השלד יכולים להשתנות מהגדרה להגדרה, כשיש אנשים הבוחרים בהגדרה היותר מצמצמת ואחרים כוללים בתוך עבודות שלד יותר ויותר פעולות ופונקציות בנייה. כך למשל, עבודות שלד לבטח כוללות את בניית קירות המבנה, פתיחת מפתחי החלונות והדלתות, יצירת הכנה לתשתיות מים וחשמל וכדומה. יחד עם זאת, לא כולם יגדירו את הריצוף או הטיח כחלק מעבודות השלד. מעבר לעניין של הגדרת העבודות, יש לכך חשיבות בעצם האחריות שלוקח עליו קבלן השלד שאתם מזמינים. ישנם קבלנים שייקחו על עצמם את המשימות הנדרשות על פי ההגדרה המצמצמת בעוד אחרים ירחיבו את תחום האחריות ויבצעו עבורכם גם את הריצוף, הקמת תשתיות אינסטלציה, ביוב וחשמל, ביצוע טיח וצבע, התקנת דלתות וחלונות, ברזים וכלים סניטריים וכן הלאה. את הדברים הללו חשוב לבדוק, לדעת ולהבין מראש.

מדריך לביצוע עבודות שלד לבית פרטי

מגיע לכם מזל טוב! אתם נמצאים לפני אחד השלבים הכי משמעותיים בחיים שלכם. בניית בית פרטי. אז לפני שאתם מתלהבים וגוררים את בן הזוג לחנויות רהיטים, מראים לבת הזוג בטלוויזיה בסדרה שאתם רואים ביחד בערב אחרי שכולם הלכו לישון את הפרקט בוילה של המאהבת של השחקן הראשי וקצת לפני שאתם בוחרים סגנון עיצובי למטבח, גוף מנורה לפינת האוכל ומיטה מתכווננת, יש כמה דברים שתהיו חייבים לעבור…

לאורך הדרך אנו ממליצים לכם לחשוב על התוצאה, שכן יש לא מעט אתגרים. יחד עם זאת, אם מקפידים לעשות שיעורי בית, לומדים את התפקיד של כל בעל מקצוע בתהליך הבניה ובוחרים את בעלי המקצוע, בעיקר הקבלנים בצורה חכמה, מחושבת ומקצועית, התהליך כולו נעשה קל הרבה יותר.

תפקידו של השלד

אז בואו נתחיל. למעשה, החלק החשוב ביותר בבניית בית פרטי הוא השלד. כשאומרים שלד, הכוונה ליסודות הבניין: עמודים, קירות, תקרות, רצפות והגג של המבנה. אפשר להשוות את שלד המבנה לזוגיות. זוגיות טובה, צריכה יסודות טובים ויציבים. כשבני הזוג מכירים אחד את השני, מבינים זה את זה, יודעים איפה החולשות ואיפה החוזקות של כל אחד ומנתבים את זה למקומות טובים, כל חלק בקשר צומח למקומות טובים והחשוב מכל, הנכס הזה שנקרא זוגיות טובה מחזיק מעמד לאורך שנים.

כך עם השלד של הבית שלכם. ברגע שהשלד, היסודות של הבית יציבים, חזקים ומתוכננים כמו שצריך, ברגע שיש מחשבה על מיקומו של כל קיר, מדרגה וקורה, אז יש בסיס טוב, יציב, עליו אפשר לבנות את המעטפת. שלד טוב מביא לבית טוב שמביא ליציבות, בטיחות, אסתטיקה וחוזק. לעומת זאת, כשבסיס הזוגיות איננו יציב, הקשר עלול לסבול מקשיים שלא יפתרו בקלות, בעיות על בעיות שיגרמו לכל מיני סדקים בקשר ובסופו של דבר, הקשר הזה יכול גם לקרוס. כנ“ל עם השלד. כשהשלד לא בנוי כמו שצריך יש כל מיני ליקויי בניה שיכולים להיווצר והנזק לעתים הוא בלתי הפיך.

תפקיד השלד הוא לייצר את המראה והצורה של הבית והוא משפיע על רמת היציבות והבטיחות שלו. מדובר למעשה בכל מיני אלמנטים שמשפיעים על רמת העומסים במבנה דרך הקרקע.

מושג נוסף שחשוב להכיר לפני שעוברים לשלבים בבניית השלד נקרא מערכת ביסוס. למעשה, מדובר בחלקים התת קרקעיים של המבנה, אלה שבאים במגע ישיר עם הקרקע שעליה אנו בונים את הבית.

את החומרים שממנה המערכת הזו עשויה קובעים לפי סוג הקרקע. מה שמשפיע בעצם על העברת העומסים של הקורות, העמודים והרצפות שממוקמים בחלק העליון של המבנה. בתהליך תכנון השלד המהנדס לוקח בחשבון עומסים כמו עומסי רוח, עומסי רעידת אדמה, עומסים המועברים אל הקרקע עצמה ועוד.

מה כולל שלד הבית?

  • יסודות
  • קורות ועמודים
  • קירות וגג המבנה
  • מדרגות
  • רצפה

ההתייחסות לשלד היא בעצם כל אותם חלקים שאחר כך יוצקים עליהם טיח, מחפים אותם, מרצפים אותו, צובעים אותם וכדומה.

מהם השלבים הכוללים את תהליך בניית השלד?

  1. בניית המתווה
  2. בניית כלונסאות היסוד המבססות את השלד – בפועל מבצעים קידוחים בעומק של בין 7-13 מטרים. לתוך כל קידוח משחילים ברזלים שמגיעים עד לקרקעית הבורות, משהו כמו מטר מעל הקרקע. לאחר מכן יוצקים את הבטון אל תוך הבורות ובדרך זו הברזלים אשר מגיעים במאין צורה של כלובים נשארים יציבים ולא זזית. לאחר שהבטון עובר תהליך של ייבוש, השלד נחשב יציב וחזק.
  3. בניית שלד, שימוש בבטון דליל – יוצקים את הבטון שנקרא גם בטון רזה על הקרקע. הבטון הזה משמש בעצם מאין מצע ליריעות האיטום שמיישמים בהמשך על הקרקע או על הבטון במטרה לשמור עליהן לאורך שנים רבות יותר.
  4. אטימת מרתף – מדובר בשלב קריטי בתהליך בניה של בית פרטי ובכלל בכל פרויקט בניה בו יש מרתף. המרתף ממוקם מתחת לפני הקרקע והוא חשוף להרבה לחות ומים. אם האיטום לא יתבצע בצורה יסודית ומקצועית לפי שלבים, יש סיכוי גבוה שיחדרו מים לתוך המרתף. יש כל מיני שיטות לאטום את המבנה.
  5. קורות קשר -קורות אשר מחברות את כלונסאות הבית. בעצם הקירות יוצרות מאין מקשה רציפה כדי למנוע תזוזה של כלונס.
  6. יציקת בטון על הקורות – חלק ניכר מהשלד בונים מבטון. תהליך זה נקרא יציקת בטון. התהליך כולל הכנה של תבניות עשויות עץ בהן ממקמים את הברזל בהתאם לתכניות האדריכל שאושרו על ידי המהנדס.
  7. בניית המעטפת – יש כל מיני שיטות לבניית המעטפת שזה בעצם החלק של מיקום הבלוקים בקירות החיצוניים. יש כאלה שמבצעים יציקה של עמודים ורק אז בונים את הבלוקים ויש כאלה שעושים את זה הפוך, קודם בונים את הקירות ואז יוצקים את העמודים. השיטה השניה נחשבת איכותית יותר וחזקה יותר.
  8. בניית קירות פנים – בשלב זה בונים את הקירות אשר מפרידים בין החדרים בתוך הבית. כאן נכנס לתמונה כבר קבלן הגמר.

כל שלב שתואר בתהליך בניית השלד לוקח בממוצע בין 2-7 ימים.

היתרונות של בניית שלד בצורה מקצועית

השלד בעצם מעניק לבית הפרטי את הצורה והמראה החיצוני והפנימי שלו. יחד עם זאת, הוא גם אחראי על רמת היציבות המבנית שלו. כלומר, ברגע שמבצעים את תהליך בניית השלד בצורה מקצועית ויסודית, על פי כל התקנים הקיימים ובהתאם לתכנון של המהנדס, נוכל להנות מבית יציב ובטיחותי לאורך שנים רבות ולהימנע מכל מיני ליקויים כאלה ואחרים.

קבלן שלד – מה תפקידו?

ישראלים רבים שנמצאים לפני תהליך תכנון ובניה או תוך כדי התהליך לא ממש מבינים מה ההבדל בין קבלן שלד לבין קבלן גמר ומה התפקידים של כל אחד מהם. אז בואו נעשה קצת סדר. בעוד קבלן השלד בונה את בסיס הבית, את היסודות ואחראי על כל שמונת שלבים שתיארנו לעיל, כלומר את הקירות החיצוניים של הבית, קבלן הגמר מבצע את כל מה שקשור לחלק הפנימי של הבית. ניתן לבחור בין קבלן מפתח לבין מפקח בניה אבל זה כבר נושא למאמר אחר לגמרי.

לקבלן השלד יש כמה תפקידים חשובים:

  1. ניהול תהליך בניית השלד
  2. אחראי על תפקוד הפועלים המבצעים את היציקות: יסודות, קורות, גג ועמודים
  3. הזמנת הבטון לתהליך היציקה
  4. אחראי לבניית הקירות, עובי, גובה וכדומה
  5. מכין את התכניות לקבלנים בין אם זה קבלן חשמל, קבלן אינסטלציה, קבלן איטום או מיזוג.

למעשה, קבלן השלד קורא את תכניות האדריכל והמהנדס ומעביר אותן מהדפים הכתובים לשטח. קבלן מקצועי ומנוסה יתרום רבות להתקדמות הפרויקט וידאג שהשלד יבנה בצורה הטובה ביותר.

איך בוחרים קבלן שלד?

כאשר באים לבחור קבלן שלד, חשוב להתייחס לכמה פרמטרים חשובים. לפני שנתאר בפניכם את הדגשים בתהליך הבחירה של קבלן שלד מקצועי ובעל ניסיון בתחום, חשוב לזכור! השלד הוא המרכיב העיקרי והחשוב ביותר בבית שלכם. יחד עם זאת, לתהליך בניית השלד יש השפעה ישירה על שלבי הבניה המתקדמים יותר כמו בניית תשתית החשמל והמים, ביצוע עבודות עץ ונגרות, צביעה, טיח וכודמה.

האם קבלן השלד רשום ברשם הקבלנים?

רשם הקבלנים הוא זה אשר מנהל את פנקס הקבלנים. בפנקס זה רשומים כל הקבלנים בישראל עם סיווג מקצועי. לפי החוק במדינת ישראל, כשמדובר בפרויקט בניה בהיקף כספי מסוים או מסוג מסוים, הדבר חייב להתבצע אך ורק על ידי קבלן רשום. קבלן שלד הרשום בפנקס נחשב לקבלן מקצועי שכן עליו לעמוד בסיווגים מסוימים. קבלן כזה יודע ומכיר את כל החוקים והתקנות של תהליכי הבניה בישראל ומבצע את תהליך הבניה בצורה מאורגנת, בטיחותית ויעילה.

מה הגישה של הקבלן שלד?

מאוד חשוב לשוחח עם הקבלן שיחה מקצועית לפני שאתם מקבלים החלטה. התרשמו מאופן הדיבור והגישה המקצועית שלו. שימו דגש על מאפיינים כמו רמת השקיפות של הקבלן, עד כמה הוא מציג בפניכם את פני הדברים כפי שהם, מה רמת הזמינות של הקבלן, האם הוא פועל על פרויקטים רבים במקביל, האם הוא פועל באזור הפרויקט שלכם מבחנה גיאוגרפיה, איך הוא מתנהל מבחינת לוח הזמנים ועד כמה הוא שם דגש על איכות חומרי הגלם. חשוב גם שתהיה ביניכם כימיה ראשונית אבל לא על בסיס זה כדאי לבסס את הבחירה. רמת המקצועיות שלו חשובה יותר אבל כן חשוב גם שתהיה ביניכם תקשורת טובה והבנה שכן אתם הולכים להיות בקשר רציף לתקופה ארוכה.

זמינות הצוות

פעמים רבות, קבלנים לוקחים על עצמם כמה פרויקטים במקביל. אין אם זה כמובן בעיה, שכן לא הם מבצעים את הבניה בעצמם אלא רק מפקחים עליה ובכל זאת, לא הייתם רוצים לקחת קבלן שאתם לא יכולים להשיג אותו. כדאי לבדוק שהקבלן עובד באזור שלכם כדי להנות מיתרון הזמינות.

צוות קבוע לשלד

כדאי לבחור בקבלן שלד שעובד עם צוות קבוע של פועלים כדי שלא יהיו פערים בלוחות הזמנים שישפיעו על השלבים הבאים של הבניה. כשקבלן בוחר לעבוד בכל פרויקט עם בעלי מקצוע אחרים, זה יוצר סוג של בלבול, אין לבעלי המקצוע הללו מחויבות אמיתית כלפי הקבלן ובסופו של דבר זה יכול לבוא על חשבונכם ועל קצב התקדמות בניית השלד.

עלויות שלד

המהנדס והאדריכל מגישים את תכניות הבניה. הצעת המחיר של קבלן השלד מוגשת על בסיס אותן תכניות. בישראל יש פערי מחירים די משמעותיים שבאים לידי ביטוי בעשרות אחוזים ולכן ההמלצה היא להשוות מחירים בין מספר קבלנים. כמובן, שממש לא מומלץ לבחור את הקבלן עם הצעת המחיר הזולה ביותר, שכן זו עלולה להתאפיין בשימוש בחומרים זולים ובחיסכון בעלויות על חשבונכם. בדקו מה כוללת הצעת המחיר ועד כמה היא מפורטת. שימו דגש על תהליכים כמו פיתוח וחפירה של השטח, עבודות איטום וכדומה.

חוזה עבודה לשלד

חובה שכל תהליך העבודה יהיה מפורט לחוזה חתום בין שני הצדדים. בהסכם יהיו כתובים תהליכי העבודה, אחריות לביצוע, הגדרה מדויקת של לוחות הזמנים, חלוקת תשלומים המוסכמת על שני הצדדים ועוד.

קריטריונים נוספים ולא פחות חשובים בתהליך הבחירה קשורים לרישיונות של הקבלן, להמלצות שקיבלתם עליו מאנשים שאתם מכירים וגם לרמת המעורבות שלכם בתהליך. שאלו שאלות, היו מעורכים, הראו את הנוכחות שלכם בשטח, זה מאוד חשוב שהקבלן יבין שאתם שותפים מלאים בתהליך הבניה מההתחלה ועד הסוף.

סוגי בניה לשלד בניין

קיימים מספר סוגי בנייה לתהליך בניית השלד.

  • בנייה קונבנציונלית – זוהיא השיטה שרוב האנשים בוחרים לבנות בה. מתחילים את הבניה ביסודות של הבנין, עוברים לקורות ועמודים, מוסיפים את רצפה הבטון בין הקומות ואז מתחילים לבנות את הקירות. היתרון של שיטה זו בא לידי ביטוי ביעילות הבניה, בזמנים וגם בחומרי העבודה שנחשבים זולים יותר בהשוואה לשיטות אחרות.
  • בניה מתקדמת – השלד בנוי מפלדה. תהליך הקמת היסודות נעשה בשלב הראשון ואז יוצקים את רצפת הבטון עליה מקימים את השלד. התקרות נבנות גם הן מפלדה ועליהן יש מערכות טיח. המבנה מצופה באבן או בטיח והקירות הפנימיים נבנים מגבס. תהליך בניה זה נחשב מהיר יותר בהשוואה לשיטה הרגילה .

אחד הדברים הכי חשובים שיש לוודא הוא שהמודד המוסמך מגיע לסמן את גבולות המבנה עבור הקבלן המבצע אחרי שהוא ביצע את המדידה והיא אושרה. אנו עדים למקרים רבים בהם הקבלן. הוא זה שסימן את הגבולות וזו טעות גדולה גם מבחינה בטיחותית וגם מבחינה מקצועית. לפני שמבצעים את היציקה הראשונה, המהנדס חייב לאשר את התהליך ולפקח עליו. חשוב שעמידות הבטון תיבדק. מדובר בבדיקה מיוחדת המתבצעת במעבדה. יש גם להזמין את המודד שוב אחרי היציקה כדי לוודא שהיא נעשתה במסגרת הגבולות.

השלד יקבל את הצורה ואת רמת היציבות של הבית, את היכולת שלו להתמודד עם נזקי מזג האוויר ולכן אין להקל בבחירה זאת ראש. בחירת קבלן שלד מקצועי, אמין ויסודי תבטיח שהעבודה תתבצע לפי תכניות האדריכל והמהנדס בצורה יסודית ועל פי התקנים לצד שימוש בחומרי הגלם הכי איכותיים. זה הבית שלכם, בית שאתם בונים פעם בחיים ולכן השקיעו זמן, מחשבה ואנרגיה בבחירה זו. 

10 טיפים מנצחים הקשורים בשלד המבנה

  1. הכינו רשימה מסודרת של כל הדברים שאתם רוצים שיהיו בבית ומחוצה לו כמו גופי תאורה מסוימים, מערכת קולנוע ביתית, אינטרקום, לוח חשמל לכל קומה ועוד
  2. במידה ואתם מעוניינים בבית חכם, חשוב לעשות את התכנון כבר בשלבים הראשונים ולהביא מומחה בתחום.
  3. בקשו מהקבלן שתיבנה גדר מסביב לפרויקט כדי למנוע כניסה של אנשים שאינם מורשים וגם מבחינה בטיחותית.
  4. סכמו עם כל בעלי המקצוע שלוקחים חלק בפרויקט לפני הזמן.
  5. שימו לב שכל הציוד הנרכש בין אם אתם רוכשים את החומרים בעצמכם ובין אם זה דרך הקבלן, מחזיקים בתו תקן. שימו לב שיש אחריות על הכל.
  6. שימו לב שקבלן החשמל מלווה את תהליך הבנייה כבר מההתחלה ועד הרגע שמסיימים את כל העבודות ומקבלים אישור מסודר מחברת החשמל.
  7. שימו לב שעבודות הטיח מתבצעות רק שבועיים מהיות שהשלד מוכן.
  8. שימו לב שאין לבצע עבודות של טיח בימים מאוד חמים.
  9. לפני שמתחילים לקדוח את היסודות, חשוב לוודא שהמודד מגיע וממקם את גבולות המבנה עבור הקבלן.
  10. במידה ואתם בוחרים את קבלני המשנה בעצמכם, חשוב שכל קבלן מבין ויודע את לוח הזמנים שלו.

לסיכום, שלב בניית שלד הבית הפרטי כולל בתוכו בניה של קירות החוץ, קירות הפנים, רצפה, תקרות, גג, מדרגות וקורות תמיכה ועמודים. אם הבנייה תשה בצורה תקנית, נכונה ומקצועית הדבר ישפיע על יציבות ונראות הבניין כאחד וגם על רמת הגימור העתידית של המבנה. בניה לא יסודית בשלד עלולה ככל הנראה להוביל להיווצרות של ליקויים שאת חלקם לא ניתן לשנות או לתקן בשלבים מאוחרים יותר של הבניה. למשל, הרבה פעמים כאשר תהליך בניית השלד נעשה לא על פי התכניות, הדבר יכול לגרום לסטיות בגובה, סדקים בקירות, חלודה, רטיבות והתרופפות של הבטון.

מדוע חשוב לבחור קבלן שלד מקצועי?

ובכן, הדברים שנתאר פה בשורות הבאות אינם שונים מהדברים שאפשר לומר על כל סוגי עבודות הבנייה מעבר לעבודות השלד. ככלל, בכל פרויקט בניה אחד מהמפתחות החשובים ביותר להצלחה הוא המעורבות הגבוהה של אנשי מקצוע ברמה גבוהה. המלט הוא אותו מלט, הזכוכית היא אותה זכוכית, האבן היא אותה אבן והמתכת היא אותה מתכת – הגורם היחיד שמכריע כיצד כל אלה יבואו לידי ביטוי מבחינה הנדסית, מבנית, פונקציונלית ואסתטית הוא הגורם האנושי, קרי אנשי המקצוע שאותם תשכרו לטובת בניית המבנה שלכם ודברים אלה נכונים כמובן גם עבור קבלן השלד.

עבודות שלד

עבודות שלד הן כאמור עבודות חשובות וקריטיות ביצירת המבנה הסופי. רצפה שאינה מיושרת, עד כמה שזה יכול לגרום לעוגמת נפש והוצאות כספיות, אינה משתווה למבנה שבו הקירות נבנו במידות הלא נכונות, מבנה שבו קירות התמך לא צוידו בשריון של מוטות ברזל או מבנה שבו חרגו קווי המתאר שלו מהיתרי הבניה שניתנו למבנה. לכל אחד מן המקרים הללו יכולות להיות תוצאות מאוד קשות עד כדי הצורך להרוס חלקים מהמבנה ולבנות אותם מחדש עם כל עוגמת הנפש והעלויות המטורפות שכרוכות בכך.

כאשר אתם בוחרים קבלן שלד מקצועי, אתם מבטיחים לעצמכם את ההתנהלות המקצועית הטובה ביותר שניתן לצפות לה בביצוע עבודות שלד, וזה לכשעצמו שווה המון כסף והמון שקט נפשי.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!