קבלן שלד מומלץ

עבודות שלד במחירים ללא תחרות! תנסו אותנו ותגלו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

כמה עולה קבלן שלד?

ובכן, ישנן שאלות שפשוט אין עליהן תשובה וזאת בדיוק אחת מהן. קבלן שלד הוא לא מוצר או שירות, אלא פונקציה מקצועית שאחראית על מכלול שלם של פעולות בפרויקט בנייה. המשמעות היא שהעלות אינה ניתנת על נוכחותו או מעורבותו של קבלן השלד, אלא על בניית השלד כולו וגם זה בדרך כלל משוקלל בתוך מחיר מקיף וגדול יותר של בניית כל המבנה מן המסד ועד הטפחות. יחד עם זאת, בכל הקשור לעלות יש מה לומר ויש מה לדעת.

ככלל, ככל שיותר ידיים מעורבות בפרויקט שלכם, כך עלות הפרויקט תהיה גבוהה יותר. הדבר דומה לדמי תיווך שנגבים על ידי אנשי ביניים בתהליך עסקי כלשהו. גם בתחום הבנייה ככל שמעורבים יותר קבלנים, יותר קבלני משנה, יותר מהנדסים ויותר אנשי מקצוע, כך העלות הכוללת גבוהה יותר פשוט מכיוון שצריך לשלם וכולם, וכולם רוצים להרוויח. המשמעות היא שבהחלט יש מקום מבחינתכם לחפש קבלן שלד שיכול לשמש גם כקבלן הכולל של הפרויקט, או מה שנקרא קבלן ביצוע או קבלן מפתח.

מעורבות של קבלן השלד כבר משלב התכנון

תפקידו של קבלן שלד מתחיל כבר בשלב התכנון, בו הקבלן נמצא בעיקר בצד המייעץ והמקבל. מי שמגדיר את תצורת המבנה הוא האדריכל, מי שמגדיר את מאפייני המבנה ותכונותיו הוא מהנדס הבניין, מי שמגדיר את קירות ועמודי התמך הוא הקונסטרוקטור, והקבלן פשוט צריך לקבל אליו את התכנית ולהבין אותה לפני ולפנים לפני שהוא מתחיל לעבוד. יחד עם זאת, בשלב התכנון יכול קבלן השלד לסייע מאוד בייעוץ ובסיוע ללקוח ולאדריכל בהבנה סביב מה אפשר ומה לא. אנשי המקצוע העוסקים בתחום התכנון יכולים בהחלט להבין לאן צריך לקחת את שלד המבנה ומה אפשרי. יחד עם זאת, לעיתים ישנם סימני שאלה סביב תצורות, שילובים או פרופורציות מסוימות שרוצים ליצור במבנה, ובמקומות האלה יכול קבלן שלד לסייע מאוד בייעוץ.

מהו שלד מבנה?

מבנה הוא מונח גג שכולל בתוכו את כל המרכיבים שהופכים את המבנה למה שהוא. המבנה כולל את היסודות והכלונסאות הנחפרים ונוצקים בתוך האדמה. הוא כולל את הבסיס, את הקירות, את התקרות, את הריצוף, תשתיות האינסטלציה, החשמל, המיזוג, הגז, הכיורים, הקרמיקה, המקלחון, החלונות, הדלתות ועוד ועוד פריטים שכולם מרכיבים יחד את המבנה כולו. בתוך כל המבנה הזה, ישנו מה שנקרא שלד, שאותו אפשר להשוות גם לשלד האדם – קרי הקונסטרוקציה המרכזית שעל פיה נקבעת התצורה המרכזית של הגוף ועל פיה גם נקבע חוזקו המבני של הגוף כולו. כאשר מדובר במבנה, שלד המבנה הוא למעשה כל המכלול של בסיס המבנה, עמודי התמך והקירות. שלד המבנה הוא למעשה המעטפת של המבנה ואיכות השלד כאיכות המבנה כולו. מן הסתם, כל פריט וכל אלמנט במבנה יכול להשפיע על חוזקו המבני של המבנה כולו, וכל אזור במבנה יכול לייצר סיכון ניכר, כך שגם במבנה בו השלד נבנה בצורה מקצועית ואיכותית, אין זה אומר שהמבנה כולו הוא איכותי ובטוח. סיכונים יכולים לנבוע כמובן מיסודות המבנה וגם ממרפסות, תשתיות חשמל וכדומה, אבל בסך הכל, שלד המבנה הוא הקונסטרוקציה המרכזית והתומכת של המבנה ועל כן מהווה חלק חשוב ומרכזי במבנה כולו.

 

עבודות השלד במבנה שלכם הן מרכיב מפתח בהצלחת הפרויקט וביכולת שלכם לבנות את הבית שעליו תמיד חלמתם. כאשר משימת הבנייה נתונה בידי יזם נדלן הפועל בשיתוף פעולה עם קבלני בניין מנוסים, דברים אלה הם ברורים מאליו ואף אחד לא טורח להתחבט בהם, אך כאשר מדובר בבנייה פרטית של אדם שמעולם לא היה לו כל קשר לענף הבנייה, כל נושא קטן הופך לביג אישיו שדורש טיפול ותשומת לב, ובכלל זה גם מציאת קבלן שלד מומלץ.

מהם תפקידיו של קבלן השלד?

ובכן, קבלן השלד אחראי כמובן על בניית השלד של המבנה. שלד המבנה הוא למעשה כל המכלול של קירות המבנה, התקרות והבסיס. אל המכלול הזה אפשר להתייחס בגישה המצמצמת ולהגדיר את תפקידיו של קבלן השלד כבניית הקירות, קירות התמך ועמודי התמך של המבנה. גם במקרה זה יהיה על הקבלן לטפל בכל הנושא של מפתחי הדלתות והחלונות ובהכנות לתשתיות המים, הביוב והחשמל. אפשר גם לנקוט בגישה היותר מרחיבה ולהגדיר את עבודות השלד כעבודות שכוללות את עבודות הריצוף, הכנסת תשתיות המים, החשמל, הביוב והמיזוג, התקנת דלתות וחלונות בפועל, ביצוע טיח וצבע וכן הלאה.

קבלן שלד מומלץ

ליבת תפקידו של קבלן השלד היא בניית הקירות של המבנה, בניית המעטפת והחלוקה הפנימית של המבנה ולמעשה מתן התצורה וקווי המתאר הסופיים של המבנה. יחד עם זאת, כאמור, ישנם קבלנים המציעים פלטפורמת שירות רחבה יותר הכוללת גם את העבודות הסמוכות והמשלימות בתוך הקטגוריה הכוללת שנקראת שלד.

כיצד למצוא קבלן שלד מומלץ?

מציאת קבלן שלד מומלץ היא אינה משימה מורכבת במיוחד כל עוד עושים אותה נכון. ככלל, אתם רוצים להתחיל בחיפוש קבלני שלד רשומים בפנקס הקבלנים של משרד השיכון. בפנקס הקבלנים תוכלו למצוא רשימה של קבלנים המוגדרים בקטגוריה של שלד מבנה ושפועלים גם באזור המגורים שלכם. לאחר שיהיו לכם שמות של מספר קבלנים בידיכם, תוכלו להתחיל לבצע פניות בבקשה לקבלת המלצות וחוות דעת מקצועיות.

המלצות אתם יכולים לקבל מכל אדם שאתם מכירים, שנעזר בעבר בשירותיו של קבלן שלד מומלץ ובכלל זה חברים, בני משפחה, מכרים, חברים לעבודה, שכנים או כל אדם אחר שיצא לכם לפגוש בנסיבות כלשהן. למעשה, תוכלו לפנות גם לחברים שלכם ברשתות החברתיות ואפילו לקבוצות אזוריות שבהן אתם חברים. בקבוצות אלה תוכלו להעלות פוסט המבקש המלצות על קבלן שלד מומלץ ובתוך זמן קצר תוכלו לקבל אין ספור פניות שהן למעשה פרסומים של קבלני שלד ולצידם גם כמה המלצות מעניינות, שליליות או חיוביות.

קבלן שלד מומלץ לוילות

אבל אתם לא רוצים לחסוך במאמץ בכל הקשר למציאת חוות דעת מקצועיות. חוות דעת אלה ניתנות להשגה מאדריכלים, מהנדסים, קבלני בניין, קבלנים העוסקים בעבודות בנייה ספציפיות שונות ואפילו שמאי מקרקעין. כל אדם שמכיר את ענף הבנייה, מכיר גם לפחות קבלן שלד אחד או שניים ויכול לתת לכם שמות מעניינים או לתת לכם משוב על השמות שאתם עצמכם מציגים בפניו, ושאותם לקחתם מפנקס הקבלנים.

לבסוף, התהליך של מציאת קבלן שלד מומלץ חייב לכלול בתוכו את האלמנט של שיחה אישית שאותה אתם מקיימים עם הקבלן עצמו. במסגרת השיחה אתם רוצים להציף בפני הקבלן שורה של שאלות בנושאים שמטרידים אתכם ולזהות כיצד הוא עונה לכם על השאלות. האם הוא עונה בהרחבה וביוזמתו? האם אתם מרגישים שהוא מבין מה מטריד אתכם? האם הוא לא חוסך במידע? כל אלה יכולים לספק לכם קצת אינדיקציה לגבי הרמה המקצועית שלו בחיבור עם ההמלצות שכבר יש בידיכם.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!