איך בונים שלד לבית באופן מקצועי?

עבודות שלד במחירים ללא תחרות! תנסו אותנו ותגלו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אם אתם שואלים איך בונים שלד לבית באופן מקצועי, זה סימן לכך שאתם כנראה לקראת פרויקט של בניית בית פרטי או מבנה קרקע מסוג אחר. ככה או ככה, בשורות הבאות אנו נעשה סדר בנושא ונסביר אחת ולתמיד את תהליכי בניית השלד לבית – המשיכו לקרוא.

כמה מילים על הסקירה הבאה לפניכם

לפני שאנחנו פורסים בפניכם את השלבים לתהליך של בניית שלד לבית, חשוב לציין כי הסקירה הבאה לפניכם היא סקירה כללית בלבד. במילים אחרות, תהליך הבנייה עשוי להשתנות בהתאם לתכנון, לתנאי השטח, למטרות המבנה, הצרכים ממנו, לתקנים מקומיים למיניהם וכו'. לכן מומלץ להתייעץ עם אדריכל או מהנדס בניין כדי לקבל מידע מדויק ולא רק מפורט יותר, אלא מידע שיהיה רלוונטי במקרה הספציפי שלכם. אם אין לכם את הזמן לקרוא את הסקירה הבאה לפניכם, מצאו כעת קבלן שלד מומלץ באתר הזה ובצעו השוואת מחירים.

4 השלבים לבניית שלד של בית

לא צריך להיות גאון הדור כדי לדעת שבניית שלד לבית זה תהליך מורכב. התהליך הזה בנוי משלבים רבים וחומרים שונים, כאשר אלה (החומרים והשלבים) משתנים בהתאם לסוג המבנה והצרכים ממנו. עם זאת, בד"כ פרויקטים מהסוגים האלה יכללו כמה שלבים כלליים, כמו למשל:

1)      תכנון ראשוני: בין אם תסתייעו באדריכל או במהנדס בניין, הם יצטרכו להכין תוכניות מפורטות של השלד, תוך התחשבות בעומסים, בחומרים ובתקנים בעיר המגורים שלכם.

2)      הכנת השטח: מלבד לכך שהשטח ינוקה ויהיה צורך להסיר מכשולים בו, הוא יסומן לפי התוכניות בנייה וכן יפולס בצורה אחידה. יש לציין כי בחלק מהמקרים ייתכן שיהיה צורך לבצע עבודות חפירה וחיזוק הקרקע, אפילו עיבוד שלה.

3)      ביסוס המבנה בקרקע: סוגי היסודות של המבנה ייקבעו בהתאם לתנאי הקרקע ועומס המבנה, כאשר האפשרויות הנפוצות בישראל בד"כ יהיו יציקות בטון (אלא אם מדובר בבנייה קלה).

4)      קורות היסודות: בין אם אילו קורות יסוד מפלדה או בטון, הן מונחות על גבי היסודות שאנשי המקצוע ביצעו בשלב הקודם, מה שמהווה את הבסיס לשלד שהולך להיבנות בהמשך הדרך. כמו כן, בשלב זה בונים בהתאם לצורך גם עמודים אנכיים, קורות אופקיות המחברות בין העמודים וכמובן חיפוי רצפות.

לאחר שמבצעים את 4 השלבים לעיל, ניתן להתקדם הלאה לשלבים הבאים של בניית המעטפת של המבנה, כמו גם את הקירות החיצוניים שלו, את החלונות והדלתות מותקנים, התקרות וכו'. מבחינת חומרים, אלא אם מדובר בבנייה קלה, חומרי הגלם הנפוצים בשימוש יהיו חומרים כמו בטון ופלדה, בלוקים וגבס ועוד. עוד חשוב לציין כי בין השלבים לעיל מתקינים גם בידוד איכותי במבנה (תרמי ו\או אקוסטי). בסיכומו של דבר, השלבים שציינו כאן אמנם עשויים להשתנות בין פרויקט לפרויקט, אבל הבסיס בד"כ נשאר זהה.

קבלן

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!