דברים שחשוב לדעת על ריצוף

עבודות שלד במחירים ללא תחרות! תנסו אותנו ותגלו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

כאשר מעוניינים לרצף את הבית יש המון החלטות לקבל עוד לפני שמתחילים ויוצאים לדרך, החל בסוג האריחים, דרך העיצוב שלהם ועד הגודל. אבל למרות המבחר, אינכם חייבים להסתבך. אנו הופכים את המציאות לפשוטה יותר עבורכם, עם שלל טיפים ודברים שחשוב לדעת על ריצוף, שיהפכו את התהליך לכמה שיותר פשוט.

הכל מתחיל ביצירת איזון

הריצוף הוא כמו הדף הלבן של הבית, הוא המקום שבו הכל מתחיל ויש לו השפעה עצומה על התוצאה העיצובית. ישנם המון סוגים של אפשרויות ריצוף, ואפשר להתאים את הסוגים השונים לשלל משתנים החל בסגנון העיצוב, דרך גודל הבית ועד התקציב. עם שלל צבעים, טקסטורות ועיצובים תוכלו ליצור את האווירה הרצויה בבית ולוודא שהכל ישתלב בצורה הרמונית.

יחד עם זאת, לפני שיוצאים לדרך ובוחרים את הריצוף חשוב לשים לב שהבחירה תהיה מאוזנת, מה שאומר שאם בוחרים בצבעים עזים לקירות ולרהיטים, אז הריצוף צריך להיות שקט ומונוכרומטי. ולהיפך – אם הריצוף עצמו מעוטר וצבעוני כדאי לצבוע את שאר הבית בצבע נטרלי ולתת לאריחים לעמוד במרכז.

התחשבו בסגנון החיים שלכם לפני בחירת הריצוף

לפני שאתם בוחרים בריצוף עליכם להתייחס לגורמים שונים, אחד החשובים בהם הוא אורח החיים שלכם. לכן אל תבחרו בריצוף בהתאם לרושם שתרצו להשאיר על האורחים שמגיעים אליכם הביתה, אלא בהתאם לאנשים שגרים בבית.

אם גרים ילדים בבית, עליכם לשים לכך לב, וכדאי לבחור בסוג ריצוף אשר לא יהפוך אתכם משועבדים לניקיון. באופן כללי, תמיד כדאי ללכת על בחירות פרקטיות שפשוט לנקות ושישמרו על הנראות לאורך זמן. המלצה מעולה – פשוט תבחרו בריצוף שלא רואים עליו כל סימן, ושממש קל לגרום לו להיראות נקי בעזרתה של סחבה לחה בלבד.

היערכו לקשיים אפשריים

זה לא רק הריצוף בפועל, כאשר בוחרים בריצוף יש חשיבות לקבלן שמבצע את העבודה. ככל שהקבלן יהיה מקצועי יותר, כך הגימורים, הרובה, החיתוכים, כל אלו יתבצעו בצורה מקצועית, מה שישפיע על התוצאה הסופית, וכמובן על המראה של הבית שלכם. אז שימו לב שהקבלן שאתם בוחרים מקצועי, ובדקו עבודות קודמות על מנת לוודא שאתם אכן מעריכים את היכולות שלו ואת הפינישים, כך שהתוצאה הסופית בבית שלכם תשביע את רצונכם.

גודל האריחים ויצירת אחידות

בעולם האריחים הגודל כן קובע. אריחים קטנים מדי עלולים לגרום לחלל להרגיש קטן הרבה יותר ממה שהוא באמת, לעומת אריחים גדולים יותר, אשר תורמים לתחושה של מרחב וגורמים לחלל להיראות ולהרגיש גדול הרבה יותר. אם אתם רוצים להבטיח שהחלל יראה יותר מרווח שמרו על קו רציף ואחיד בין החדרים. לפעמים בחירה בסוגים שונים של אריחים לחללים שונים בבית יכולה ליצור תחושה של בלגן וחוסר אחידות, כל שכן לגרום לחלל להיראות קטן יותר.

גימורים, גימורים, גימורים

במהלך עבודת הריצוף עליכם לשים לב שהאריחים השלמים יהיו במרכז החלל, כאשר הפחת והחיתוכים יהיו חבויים מאחורי ארונות, דלתות ומראות. אם מתמודדים עם קירות עקומים, הדרך לטפל בבעיה תהיה לאזן את הריצוף בעזרת זווית מקבילה. כמו כן, אפשר לטשטש את הבעייתיות ולהציב מעל האזור שטופל בצורה יצירתית ארון או מיטה.

מדרגה בכניסה לחללים רטובים

כדי למנוע מהמים לגלוש החוצה מחוץ לחדר האמבטיה, עליכם לוודא שישנה מדרגה בכניסה לחלל רטוב. לא פעם קורה ששוכחים להקפיד על דירוג ועל יצירת שיפוע במקלחון, מה שמוביל למצב שבו המים זורמים החוצה מהמקלחון בזמן שמתקלחים ויכולים אף להרחיק לכת אל מחוץ לחדר האמבטיה.

בחירה נכונה של גוון הרובה

אחד הדברים שעליהם הכי קשה להחליט זו בחירת הגוון של הרובה. כדאי לבחור בגוון שהכי דומה לגוון הצבע של האריחים. ככל שהגוון יהיה כהה יותר כך הוא ידגיש את הצבע של האריחים, למרות שברוב המקרים מומלץ לבחור בגוון כהה של רובה כאשר מרצפים משטחי חוץ. כמו כן, לפני שמיישמים רובה חשוב להקפיד על הניקיון של הריצוף, מכיוון שאם וכאשר יש אבק ברובה, מה שיקרה הוא שהתערובת תתפורר ותצא.

רובה אקרילית

מלבד גוון הרובה עליכם גם לבחור את סוג הרובה המתאים, כאשר רובה אקרילית היא אחת האפשרויות שעומדות לרשותכם. רובה אקרילית מיוצרת מחומר צמנטי במרקם אבקתי, היא מתאימה לחדרים רטובים, תהיה יעילה גם בתנאי לחות, ותעזור למנוע מנוזלים לחדור אל מתחת לאריחי הרצפה שלכם. בחירת רובה איכותית תבטיח לכם את היתרונות הבאים:

  • יישום נוח ומהיר ללא צורך בניקוי תדיר לאחר כל יישום
  • עלויות נמוכות יותר לעומת רובה אפוקסית
  • הגנה טובה על האריחים
  • עמידות בתנאי לחות
  • התאמה לחדרים רטובים
  • התאמה למגוון יישומים
  • תוצאות אסתטיות ברמה גבוהה

ולבסוף, הקפידו לערוך חוזה מוגדר עם הקבלן

רגע לפני שיוצאים לדרך, חשוב להעלות על הכתב את כל הסיכומים שהיו לכם עם הקבלן. תמיד מומלץ לפרוס את התשלומים בהתאם לשלבי העבודה, כאשר את עיקר הסכום מומלץ להעביר בסוף, ולאחר שבדקתם שהביצוע מוקפד ואיכותי. מעבר לתשלום, כדאי גם לעגן בחוזה את לוחות הזמנים, כך שיהיה ברור לכל הצדדים המעורבים מהו הדד ליין הסופי של הריצוף ומתי הפרויקט יגמר. כדאי גם לוודא שהחוזה כולל אחריות של קבלן הריצוף, רישום של החומרים והציוד ועוד.

קבלן

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!