יציקת בטון מקצועית

עבודות שלד במחירים ללא תחרות! תנסו אותנו ותגלו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

לאדם מן הרחוב יכולה הפעולה של יציקת בטון להיראות כמו פעולה פשוטה מאוד שכל שצריך לעשות כדי להשלים אותה הוא לשפוך את הבטון בכמות הנכונה ולמיקום הנכון. אלא שבפועל, יציקת בטון היא פעולה מאוד מקצועית וגם מאוד חשובה ליציבות המבנה והחוזק המבני שלו. יציקות בטון מבוצעות בהיקף נרחב בעיקר בשלבי בניית השלד, החל משלב בניית היסודות, דרך ביסוס המבנה וכלה בבניית שלד קירות, תקרה וגג המבנה. יחד עם זאת, יציקת בטון מקצועית יכולה להידרש בעוד שלל מצבים ופרויקטי בנייה. מדוע חשוב לוודא שיציקת הבטון מבוצעת באופן מקצועי ומה זה בעצם אומר יציקת בטון מקצועית?

מה זה יציקת בטון מקצועית ומה הופך אותה למקצועית?

ובכן, יציקת בטון היא פעולה מאוד מקצועית, שחייבת לעמוד בשורה של קריטריונים הנדסיים בכדי להבטיח את חוזק הבטון. כך למשל, יציקת בטון מקצועית חייבת להתבצע באמצעות בטון טרי שעומד במפרט הטכני שהוגדר עבורו על ידי מהנדס הבניין. מפרט טכני זה מגדיר את כמות האגרגטים, כמות החומר הצמנטי, כמות הנוזלים וכמובן את מידת הטריות של הבטון. כל חריגה מפרמטרים אלה הופכת את הבטון ללא תקני עבור הפרויקט הספציפי. בתוך כך, יציקת בטון אינה עוסקת רק בבטון עצמו, אלא גם בברזל המשמש לזיון הבטון. כך למשל, בבניית יסודות מבנה מבצעים קדח לכלונסאות, מחדירים את הכלונסאות לקדחים באדמה ועליהם יוצקים את הבטון. תהליך של יציקת בטון מקצועית חייבת לקחת בחשבון את כל המרכיבים הללו, לרבות בדיקת הקדחים, בדיקת הכלונסאות שהם עומדים בתקנים הנדרשים מבחינת כמות הברזל, רוחב מוטות הברזל והאופן בו מונח הכלונס בתוך הקדח ולבסוף גם יציקת הבטון עצמה.

יציקת בטון מקצועית

יציקת בטון מקצועית גם חייבת להתבצע בצורה כזאת שלאחר ייבוש הבטון, לא ייוותרו בתוך מסת הבטון חללי אוויר או כיסי אוויר. כיסי אוויר אלה הם למעשה הבעיה המרכזית ביציקת בטון, שכן כיס אוויר כזה מנטרל למעשה את כושר הנשיאה של הבטון. במקום שהבטון יהפוך לגוש אחד חזק ויציב, כל החומר שמעל כיס האוויר עומד למעשה באוויר, בדרך כלל באופן חלקי, ולכן יכול לשאת עומס מופחת ולעיתים לגרום לתזוזה ואף לקריסה של חלקי מבנה. במקרה של יציקת בטון מקצועית לבניית יסודות מבנה, כשבוע לאחר היציקה יש לבצע בדיקה סונית לכלונסאות על מנת לוודא את תקינות היסודות. חשוב להזכיר שיציקות בטון מתבצעות לא רק בבניית יסודות אלא בכל תהליך בניית השלד ובתחומים רבים נוספים וכל הכללים החלים על יציקת בטון מקצועית נכונים גם לגביהם באותה המידה.

מי אחראי לוודא את איכות יציקת הבטון?

יציקת בטון מקצועית מבוצעת בדרך כלל על ידי קבלני שלד האחראים על בניית שלד המבנה. היציקה יכולה להתבצע גם על ידי קבלנים אחרים שאינם מתמחים בעבודות שלד, הכל בהתאם למאפייני והיקף הפרויקט הנדון. יחד עם זאת, בכל מקרה צריכה היציקה להתבצע תחת פיקוח של גורם מקצועי ולגורם הזה קוראים מפקח בנייה. חשוב לציין שאת יציקת היסודות יש לבצע גם בפיקוח של מהנדס בניין קונסטרוקטור שמאשר או לא מאשר את היציקה בסיומה. מפקח הבנייה הוא האיש שאחראי להיות נוכח בזמן היציקה, לבדוק את טריות הבטון ואף לשלוח דגימות שלו לצורך בדיקתו במעבדה וכן לוודא שהבטון נוצק בצורה מקצועית ומוקפדת שתימנע פגמים וליקויים במבנה. את מפקח הבנייה הזה אתם רוצים לשכור בעצמכם על מנת להבטיח שהנאמנות שלו נתונה אך ורק לכם. קבלן היציקה אחראי לבצע יציקת בטון מקצועית והמפקח שלכם אחראי לוודא שכך אכן קורה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!