קבלן שלד זול

עבודות שלד במחירים ללא תחרות! תנסו אותנו ותגלו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

לקראת השלב המרכזי של בניית השלד לבית החדש שלכם, חשוב מאוד להשקיע מעט זמן ומאמץ בבחירת קבלן שלד מקצועי שיבטיח עבודה בסטנדרטים גבוהים. לחפש קבלן שלד זול זה כמובן לגיטימי ואף רצוי, אך לצד זאת עליכם להבטיח שהמחיר אינו בא על חשבון האיכות. שלד המבנה שלכם הוא הליבה של המבנה והוא שקובע את יציבות המבנה, את חוזקו המבני ואת צורתו של המבנה ובנוסף לכך גם משפיע מאוד על השלמות המבנה והגימור שלו. מהם הפרמטרים שעליכם לבדוק בבחירת קבלן שלד? איך תדעו שהמחיר הזול שקיבלתם הוא באמת מחיר זול ולא איכות פחות טובה? בשורות הבאות ננסה לענות על שאלות אלו ועוד.

מהו קבלן שלד ומה חלקו בפרויקט בנייה?

בכל פרויקט בנייה נחשב שלב בניית השלד לאחד השלבים החשובים והמרכזיים ביותר בפרויקט. שלב השלד הוא למעשה תהליך שבעצמו מבוסס על מספר שלבים החל מסימון היסודות על גבי הקרקע, קידוח כלונסאות ויציקת יסודות, דרך בניית רצפות, תקרות וקירות מעטפת ופנים וכלה בפיתוח סביבת החוץ של המבנה. זהו למעשה השלב שבו נבנה המבנה מהמסד ועד הטפחות. לאחריו מבוצע שלב הגמר שכולל את כל התשתיות, הטיח, הצבע, החיפויים, הכלים הסניטריים וכדומה, אך זהו שלב השלד שמגדיר את מהותו ואת חוזקו המבני של המבנה.

קבלן שלד הוא למעשה הקבלן שאחראי על בניית השלד כולה ובמסגרת אחריותו נעזר גם בקבלני משנה ואנשי מקצוע נוספים כדוגמת קבלן בטון, מודד מוסמך, מהנדס קונסטרוקטור וכדומה. תהליך בניית השלד, בתור השלב המרכזי של בניית המבנה, הוא תהליך שיכול להימשך חודשים ארוכים ולהשפיע מאוד על התוצאה הסופית ולכן בהחלט ישנה חשיבות רבה לבחירת איש המקצוע שיהיה אחראי על השלב הזה. בתוך כלל השיקולים שעליכם לקחת בחשבון, מחיר הוא ללא ספק אחד החשובים שבהם וזה בהחלט לגיטימי להתמקד בבחירת קבלן שלד זול, אך שימו לב שאין לבחור בשום פנים ואופן בהצעה הזולה ביותר מבלי לבחון את שאר מרכיבי הערך שמספק לכם הקבלן. עבודות שלד ובנייה בכלל הן המקרה הקלאסי של הפתגם "לקנות בזול ולצאת ביוקר" וכדאי לשים לב שאתם לא נופלים במלכודת הזאת.

כיצד נקבעת העלות של בניית שלד על ידי קבלן שלד?

על מנת לקבל הצעה מקבלן שלד, עליכם להציג בפני הקבלן את תכנית הבנייה שגובשה על ידי האדריכל ששכרתם ושאושרה לפרויקט. תכנית בניה זו כוללת בתוכה למעשה את כל המידע הדרוש לקבלן על מנת להעריך את הכמויות של חומרי הגלם הנדרשים, את היקף העבודה הנדרשת ובסופו של דבר את העלות של כל אלה מבחינתו. כמו בבחירת כל מוצר או שירות אחר, גם בבחירת קבלן שלד עליכם לבדוק את הקשר בין המוצר שאתם מקבלים ובין המחיר שאתם משלמים. עצם העובדה שטלוויזיה עולה זול יותר מאחרת, לא אומר שהיא מהווה קנייה יותר משתלמת. ייתכן שהיא בעלת מסך קטן יותר, בעלת רזולוציה נמוכה יותר ובעלת פונקציונליות ואיכות כללית נמוכה יותר ומכאן גם נובע מחיר הנמוך. אותו הדבר בדיוק גם בבחירת קבלן שלד זול.

איך תוודאו שאתם משווים בין תפוח לתפוח?

אחד הדברים החשובים ביותר בבחירת קבלן שלד זול הוא לוודא שאתם בוחנים את כל ההצעות שאתם מקבלים בצורה חכמה ומושכלת. בכדי לחדד את הדברים, כאשר אתם בוחנים הצעה, המספר המופיע בתחתיתה הוא לאו דווקא המספר שאותו אתם צריכים להשוות למספר המופיע בהצעה מתחרה. בכדי להשוות בין שני המספרים הללו, קרי בין שני המחירים שקיבלתם, עליכם לוודא שהמחירים מתייחסים בדיוק לאותה הצעה, לאותה תכנית, לאותו מפרט ולאותם סטנדרטים בדיוק. קבלני שלד שונים יכולים לתת לכם הצעות מחיר על עבודות שונות לגמרי בסטנדרטים אחרים לגמרי, בין בגלל שלא הבינו בדיוק את רכיבי המשימה שעומדת מולם ובין בזדון מתוך כוונה להטעות אתכם.

ישנם מקרים לא מעטים בהם הקבלן מציע הצעה נמוכה מאוד ולאחר שקיבל את העבודה ומתחיל לעבוד בשטח, מתעוררות להן הוצאות ועלויות נוספות שלא סוכם עליהן, אלא שכעת אתם לכודים בתוך התהליך ואין לכם כל ברירה אלא לשלם את הנדרש על מנת להשלים את המשימה. בדיוק מהמצב הזה אתם רוצים להימנע. מצב נוסף ממנו אתם רוצים להימנע הוא מצב בו קבלן השלד הבין משהו אחר ממה שאתם ביקשתם, גם אם בתום לב מוחלט, ובסופו של תהליך תגלו שהבית שלכם נבנה בסטנדרטים נמוכים יחסית מכיוון שלא טרחתם להדגיש זאת בבקשת ההצעה או שהקבלן לא הבין מדבריכם את מה שהיה צריך להבין.

בהתאם לכך, חשוב מאוד שכל הצעה שאתם מקבלים תהיה מפורטת באופן מלא על פי תכנית הבנייה. בהשוואת המחירים אתם רוצים להשוות גם את המפרטים, את כתב הכמויות שנכלל בכל הצעה, את סוגי חומרי הגלם שבהם משתמש הקבלן וכן הלאה. אם נתונים אלה לא מצוינים בהצעה, אתם בהחלט יכולים לדרוש אותם. כמו כן, בכדי להבטיח את התוצאה הטובה ביותר, אתם רוצים לנסח בהסכם העבודה את כל הפרטים עליהם אתם רוצים שקבלן השלד יתחייב לרבות סטנדרטים, חומרי גלם, התחייבות להתאמה מלאה לתכנית הבנייה המקורית וכן הלאה. או אז עוברת האחריות לידיו של קבלן השלד ואם ישנו חוסר התאמה בין המחיר ובין המשימה, יהיה זה קבלן השלד שיצטרך לשאת בפער. יחד עם זאת, בכל מקרה לא כדאי להסתמך על תהליכים משפטיים שיכולים להימשך שנים ולייצר עוגמת נפש רבה, ולכן כדאי מראש לוודא שהכל מובן, שכולם מבינים מה נדרש מהם ושהצעת המחיר ניתנה בדיוק עבור מה שצריך. רק כשתוודאו את זה, תוכלו להשוות בצורה תקינה בין ההצעות השונות שקיבלתם.

קבלן שלד זול אבל גם מומלץ

אם אתם בונים בית, אתם בטח כבר בגיל שבו אתם אמורים לדעת שבחיים אין שום ערבות לשום דבר. אנחנו יכולים להנחות אתכם, לתת לכם דגשים ולעורר יותר את תשומת הלב שלכם אבל לעולם לא ניתן להבטיח שהכל יתנהל כשורה. מה שכן, ישנם צעדים רבים שאתם יכולים לעשות על מנת להגדיל את ההסתברות שתוכלו למצוא קבלן שלד זול שגם יודע לעשות את העבודה ברמה גבוהה ובין הצעדים הללו נכללים בדיקת קבלן רשום, המלצות וחוות דעת מקצועיות.

בראש ובראשונה אתם רוצים לוודא שאתם בוחרים אך ורק קבלן רשום המסווג בסיווג עבודות שלד בפנקס הקבלנים של משרד השיכון. אתם יכולים לעגל פינות ולוותר על כל מיני המלצות שלנו, אבל על ההמלצה הזאת מאוד לא כדאי לוותר. הקפידו לעבוד אך ורק עם קבלנים רשומים שנתונים לפיקוח כלשהו ומחויבים לסטנדרטים כלשהם, וזאת בניגוד לקבלנים שאינם רשומים. בהמשך לכך אתם רוצים לפנות לחברים, בני משפחה, מכרים ואפילו חברים בפייסבוק וברשתות החברתיות השונות ולברר אודות המלצות שניתן לקבל על קבלני שלד מקצועיים. דבר אחרון, חוות דעת מקצועיות של האדריכל, המהנדס, מפקח הבנייה ואפילו המודד המוסמך שאתם עובדים איתם. כל אלה יכולים לסייע לכם מאוד במציאת קבלן שלד זול שגם יודע לעשות את העבודה בסטנדרטים גבוהים ועם אחריות גבוהה לתוצאה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!