יציקות בטון מעוצבות

עבודות שלד במחירים ללא תחרות! תנסו אותנו ותגלו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

תשעים ותשעה אחוזים מיציקות הבטון המבוצעות בעולם הן יציקות בטון סטנדרטיות, המבוצעות במסגרת תהליכי בניית שלד של מבנים חדשים. במבנים אלה, הבטון הוא למעשה חומר הגלם שמעניק למבנה את התצורה שלו ואת החוזק המבני שלו, אבל לאחר סיום תהליך הבנייה, לא נותר זכר מהבטון שמכוסה כולו באמצעות חיפוי או טיח וצבע. לעומת זאת, ישנן גם יציקת בטון מעוצבות שמשמשות מעט מאוד במבני מגורים, יותר במבני תשתית ציבוריים ובמיוחד במרחבים ציבוריים המשמשים לתרבות ופנאי. מהן יציקות בטון מעוצבות? היכן למשל אפשר למצוא יציקות כאלה? מדוע נחשבות יציקות אלה ליציקות ייחודיות שדורשות התמחות מקצועית? מי מבצע יציקות מעוצבות? את התשובות לכל השאלות הללו ועוד, נותנים לכם כאן בשורות הבאות, המומחים של י.א עבודות שלד, המתמחה ביציקות בטון בכלל ומבצעת גם יציקות בטון מעוצבות.

מהן יציקות בטון מעוצבות?

ככלל, יציקת בטון מבוצעת באמצעות בניית תבנית באמצעות לוחות עץ ישרים ולאחר מכן יציקת הבטון אל תוך התבנית שנוצרה. כאשר הבטון מתייבש, מוסרים לוחות העץ ונותר הבטון היבש. השימוש בבטון הוא בעיקר בתהליכי בניית שלד למבנים, ולכן מרבית היציקות הן יציקות סטנדרטיות בתצורה רבועה וישרה כפי שהיינו מצפים מקירות הבית. יחד עם זאת, ישנם יישומים בהם אנו רוצים ליהנות מהחוזק המבני של הבטון, אבל רוצים גם ליצוק אותו בתצורה מיוחדת שלא ניתן ליצור אותה באמצעות לוחות עץ ישרים ושטוחים. יציקות בטון מעוצבות הן יציקות שבהן משולבים אלמנטים מעוצבים כמו קווים מעוגלים, תצורות מפוסלות וכן הלאה. יציקות אלה מבוצעות כמו כל יציקה אחרת והאתגר הוא בעיקר ביצירת התבנית שתשמש לצורך היציקה.

היכן נעשה שימוש ביציקות בטון מעוצבות?

המחשבה הראשונה שעולה לראש כאשר שומעים את המונח יציקות בטון מעוצבות היא מחשבה על פסלים גדולים על כל התצורות שאפשר לדמיין בעולם הפיסול. בפועל, מדובר ביציקות שהן פשוט אינן מיושרות ושבאמצעותן יוצקים מבנה שהוא בעל מראה כללי מעוצב יותר מאשר מבנה רבוע ומיושר. כך למשל, גשרים ומחלפים גדולים. אם תבחנו את הגשרים שאתם נוסעים עליהם עם הרכב, תגלו שהגשרים הללו הם בעלי תצורה מעוגלת או אלכסונית בדפנות שלה. תצורה זו נובעת גם מהצורך באסתטיקה משופרת אבל גם משיקולים הנדסיים של תצורה שמעניקה חוזק מבני רב יותר לגשר. קחו למשל גם את משטח ההחלקה בפארק השכונתי שלכם. משטח החלקה שבו ניתן לרכב על קורקינט או גלגיליות. משטח זה עשוי מבטון בכדי להעניק לו את החוזק המבני הנדרש לו, אבל יציקתו מבוצעת באמצעות תבניות מעוגלות מיוחדות שמאפשרות ליצור משטחים קעורים ברדיוסים שונים ובגדלים שונים.

מאפיינים מבניים אלה של יציקות בטון מעוצבות מחייבים רמת התמחות גבוהה שמחייבת ניסיון וידע לא רק במרחקים ומידות אלא גם ברדיוסים ושיפועים. כמו כן, מאחר ויציקות אלה מיועדות ליצור מכלול מעוצב ואסתטי יותר, גם הגימור של הבטון אמור להיות יסודי יותר כמו למשל ביצוע החלקת בטון בתום הפרויקט.

מי מבצע יציקות מעוצבות?

יציקות בטון מעוצבות מבוצעות על ידי חברות העוסקות בתחום הבטון בשגרה. לא כל החברות הללו יודעות לבצע יציקות בטון מעוצבות, אך חלקן, אלו שרכשו את ההתמחויות הנדרשות, שיודעות לעבוד עם תבניות ייחודיות ואף ליצור אותן בהתאמה אישית לדרישות הלקוח, הן החברות שאותן יש להזמין לצורך ביצוע יציקות בטון מעוצבות או למעשה יציקות בטון שהן אינן מיושרות וסטנדרטיות. י.א עבודות שלד היא חברה קבלנית רשומה המתמחה בעולם יציקות הבטון בתחום בניית השלד, אך מבצעת גם יציקות בטון מעוצבות בשלל תצורות ובהתאמה אישית ללקוח.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!