ממה מורכבת הצעת מחיר קבלן שלד

עבודות שלד במחירים ללא תחרות! תנסו אותנו ותגלו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

השאלה הנוגעת לעלות הבניה היא אחת השאלות המורכבות והמעניינות ביותר לכל מי שבונה את ביתו. ישנם מרכיבים רבים אשר קובעים כמה תעלה הבניה: תשלום לאנשי המקצוע, בחירת חומרים, מורכבות העבודה ועוד רבים נוספים. בעוד שרבים מאנשי המקצוע והספקים יקבלו תשלום בסך אלפי ועשרות אלפי שקלים, התשלום לקבלן יגיע למאות אלפי שקלים.

קבלת הצעות מחיר מקבלנים שונים יכולות להציג פער של אלפי ולעתים אף עשרות אלפי שקלים. יש לשאול מהיכן נובע הפער ולקבל הצעת מחיר רלוונטית. בכתבה זו נבחן את המרכיבים של ההצעה ונבין מה חשוב שיהיה כתוב בחוזה מול הקבלן.

ממה מורכבת הצעת מחיר קבלן שלד

יש להבין כי הצעת המחיר לבניית השלד יכולה להיות מורכבת ממרכיבים שונים וכן לדעת כי לא תמיד כל אותם מרכיבים יכללו בתוך ההצעה.

עלות בניית השלד

עלות הבנייה כוללת בתוכה שלל עבודות, החל מעבודות העפר ועד ליציקה ולתפסנות. בכל מקרה עליו לקחת אחריות ולכלול את מרכיב העבודה. מרכיב עלויות החומרים (כפי שיפורטו בהמשך) לא תמיד יכללו בהצעת המחיר והקבלן יוכל לציין מה בדיוק נכלל בתוכה.

עלות עובדי הבניין

הצעת מחיר קבלן שלד כוללת את עלות העובדים. הוא זה שמביא את העובדים שיבצעו את בניית השלד, אך לא בהכרח יהיה אחראי על עבודות העפר, האינסטלציה ודומות. כדאי לדעת מראש מה כוללת ההצעה ושזו תהיה מפורטת ככל הניתן (על כך בהמשך הכתבה).

עלות הבטון

יש לבחון אם עלות הבטון נכללת בהצעה או לא. ישנם קבלנים אשר ירצו לשלם בעצמם על הבטון ולהכניס את העלות בהצעת מחיר ואחרים שיעדיפו כי התשלום יתבצע לספק הבטון. שתי הגישות יכולות לעבוד מצוין כל עוד לשני הצדדים ברור מי אחראי על איזה תשלום.

עלות הבלוקים או האיטונג

ממש כמו עלות הבטון כך גם התשלום עבור הבלוקים או האיטונג, יש לקבוע מראש מי אחראי על התשלום. גם אם התשלום מתבצע ישירות לספק, אין זה אומר שהקבלן לא יתמוך בך ויגיד לך מתי להזמין את החומר, אלא שמבחינת הנוחות האישית יהיה לו נוח יותר שהתשלום לא יעבוד דרכו.

נקודות הכרחיות לבדיקה בחוזה

נתחיל מכך שכל מה שסוכם בעל פה צריך להיות כתוב בחוזה. אין להשאיר סימני שאלה באוויר ולהסתמך על כך שכל הצדדים יהיו מרוצים. ככל שיותר דברים כתובים באופן ברור, כך מה שנעשה בפועל תואם את הציפיות. בבדיקת החוזה כל דבר צריך להיות מפורט. יש לדעת מי משלם על החומרים ומי אחראי להזמין אותם. חשוב לדעת האם ישנן עבודות נוספות שהקבלן יבצע (כמו עבודות עפר) ואם לא לתאם אותן מול קבלן מתאים.

בנוסף יש לשים לב כי החוזה מכיל לוח זמנים לעבודה ולתשלום. אין כל ציפייה לתשלום של מלוא הסכום לפני שהעבודה מתחילה ועם זאת חשוב לדעת מתי יהיה עליך לבצע את התשלום הבא. ככל שנושא זה ברור לשני הצדדים כך קל יותר לעבוד יחדיו וכל עבודת השלד מתבצעת ברצף.

לקבל הצעת מחיר מקבלן מורשה

שלב קבלת הצעת המחיר יכול להעלות אצלך שאלות רבות ואף חששות. הדבר הראשון שיש לשים לב אליו ולא להתפשר עליו בשום מקרה הוא לעבוד רק עם קבלן מורשה. יש לבדוק כי הוא מחזיק ברישיון בתוקף וכי מספר הרישיון מופיע בחוזה.

במהלך הצעת המחיר אפשר להעלות כל שאלה ועל הקבלן לתת לך את הבטחון המלא לקראת תחילת הפרויקט. י.א עבודות שלד מתמחים בתחום וישמחו למסור הצעת מחיר מסודרת והוגנת.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!