עלות שלד למטר – כיצד להעריך את עלות הבניה

עבודות שלד במחירים ללא תחרות! תנסו אותנו ותגלו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אחת השאלות הנפוצות ביותר בקרב אנשים אשר עומדים לבנות את ביתם נוגעת לעלויות. רגע לפני הכניסה לפרויקט בוודאי חשוב לך לדעת כמה, פחות או יותר, יעלה הבית שלך. מענה על השאלה בשלב מוקדם יעזור לך להחליט מה הגודל של הבית שנכון לך לתכנן. אם כבר תכננת את ביתך והבנת כי העלות הכוללת עשויה להיות יקרה והחלטת לערוך שינויים, יש לעשות זאת לפני שתתחיל העבודה (ולפני החתימה עם הקבלן).

מרכיבים אשר משפיעים על עלות בניית השלד

השאלה מהי עלות שלד למטר היא שאלה חשובה, אך חשוב לא פחות להבין מה יכול להשפיע על העלות של הבניה.

מספר הכלונסאות

לכלונסאות ישנו מרכיב משמעותי בעלות השלד. ככל שיש צורך ביותר מהן, כך העלות למטר רבוע עולה. יש צורך ביותר כלונסאות בבתים או מבנים מורכבים. על מנת להפחית את הכמות שלהן יש לשאול כבר בשלב הראשוני את הגורם המהנדס או האדריכל כיצד ניתן לעשות זאת.

גודל המבנה

הגודל של המבנה יכול להשפיע על המורכבות שלו ומכאן גם על עלות הבניה. לא כל אדריכל ידע לתכנן בית שהמבנה שלו יהיה יעיל מבחינת עלות השלד, אך מומלץ לשתף אותו מראש על התקציב הקיים ולבקש שיתכנן את הבית כך שיתאים לציפיות שלך.

אלמנטים מורכבים

ככל שהמבנה מתוכנן בצורה מורכבת יותר כך העלות הכוללת של השלד (והבנייה) עולה גם היא. יש לבחון את האלמנטים המורכבים מראש ולהביא בחשבון שהם עלולים ליקר את העלות של הבנייה. גג בשיפוע מיוחד, בניין גבוה, אלמנטים יוצאי דופן מבחינת העיצוב, יכולים להיות חלק מהסיבה לייקור התהליך.

השטח

ישנו מרכיב אחד שלא תמיד ניתן לשלוט בו והוא השטח של הבנייה. עלות שלד למטר נמדדת בשלל מרכיבים ובחינת השטח יכולה לגלות בעיות שונות שיש להתגבר עליהן. למשל, בורות שנפערים לאחר החפירות הראשוניות, סלעים גדולים שיש להעביר באמצעות משאיות מיוחדות ועוד גורמים יכולים להיכלל בעלות השלד ולייקר אותו.

עלות שלד למטר

באופן גס ניתן לחלק את שיטות הבניה לקונבנציונלית ולבניה קלה. העלות של השלד בבניה הקונבנציונלית יכולה להיות מושפעת מגובה המבנה, גודל הממ"ד ואלמנטים מיוחדים נוספים. באופן כללי, אפשר לראות כי העלות של השלד נעה בין המחירים 1,700-2,500 למ"ר. ההבדלים יכולים להיראות גדולים אך הם נובעים מהסיבות שעלו למעלה.

יש לציין כי הצעת המחיר יכולה להיות מושפעת גם מהקבלן עצמו. ישנם קבלנים חסרי ניסיון אשר יסכימו להרוויח מעט ולו רק כדי שיהיה להם פרויקט בתיק העבודות. במקרה זה ההצעה תהיה נמוכה ולעתים אפילו מחשידה. ישנם קבלנים שיכולים להציע הצעות גבוהות במעט או נמוכות במעט זה מזה ויש לבחון את ההצעה לא רק על פי המחיר אלא גם על פי התקשורת איתם והיכולות שלהם לבצע את העבודה.

קבלת הצעה לבניית השלד

ישנה נקודה חשובה מאד שיש לשים לב אליה. הקבלן ייתן את הצעתו לבניית השלד לאחר שישנה תוכנית בנייה מאושרת על ידי הוועדה. חתימה על ההצעה אומרת ששני הצדדים מוכנים לביצוע העבודה על פי התוכניות ובמחיר שנקבע. מרגע זה, שינויים יכולים להוביל לעליית מחירים. לכן, יש לוודא כי התוכנית מוצאת חן בעינייך, לשאול את הקבלן אם הוא צופה בעיות בתהליך הבניה ואם ניתן לנסות לקבוע עלויות לשינויים (סבירים) מבעוד מועד.

חברת י.א עבודות שלד ביצעה לאורך השנים עבודות רבות ומזמינה גם אותך לקבל הצעת מחיר מקצועית המתאימה לתוכניות שבידך.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!