קבלן שלד וגמר

עבודות שלד במחירים ללא תחרות! תנסו אותנו ותגלו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

ישנן דרכים שונות להתנהל בעת בניית הבית. קבלן שלד וגמר יבצע את כל העבודה מהשלב הראשון ועד לגמר הבניה. ישנם יתרונות לעבודה מול בעל מקצוע מומחה אחד. הוא ייקח אחריות על השלבים השונים, יהיה מעורב בכולם, יעבוד במקבלי לאנשי המקצוע הרבים ובסופו של דבר אפשר יהיה לפנות אליו בכל שאלה.

כדאי לדעת כי קבלן השלד והגמר יבצע את העבודה בשלבים וכי העובדה שקבלן אחד נוכח לכל אורך הדרך יכולה אולי לקצר אותה, אך בגבולות הסביר. חשוב שלוח הזמנים לעולם לא יבוא על חשבון האיכות של העבודה המתבצעת.

שלבי בניית השלד

קבלן שלד וגמר יכול לבנות שלד של בית פרטי בחודשים ספורים (לרוב שניים עד ארבעה חודשים). לעתים יהיו עיכובים הנובעים ממזג האוויר או רצון אישי לעצור שלב זה או אחר. חשוב לדעת כי בסוף עבודת השלד מתחילה הלבשת הבית והיא לרוב תיקח יותר זמן מכפי שייקח השלד. כדי לדעת למה לצפות כדאי להכיר את שלבי בניית השלד.

שלב ראשון – מתווה

בתחילה יש ליצור את המתווה של הבית על השטח. מודד מוסמך אשר רשאי לעסוק בתחום יגיע למקום ויסמן את גבולות השטח, גבולות הבית וכן את הנקודות בהן יש לקדוח את הכלונסאות. אין להתחיל בעבודה לפני שהסימונים בוצעו וזאת על ידי מודד בלבד.

שלב שני – כלונסאות

אל השטח יגיעו כלים כבדים ויתחילו לקדוח את הכלונסאות. בשלב זה יהיה אבק ורעש אך מדובר בפעולה זמנית ואחריה אפשר יהיה להתחיל את היציקות. בשלב זה תהיה נוכחות של מהנדס אשר יפקח על העבודה שמתבצעת לפחות בחלק מהזמן. לאחר החפירה יוכנסו כלובי ברזל ויצקו את הבטון כך שיבלטו כמטר מעל לפני הקרקע. שלושה עד שישה ימים לאחר היציקה הבטון יתייבש ויהווה בסיס יציב שיחזיק את כל משקל הבית.

שלב שלישי – יציקת בטון

יש להביא בטון רזה ולפזרו על האדמה. שכבה זו תהווה את שכבת האיטום הראשונה לבית ותפריד בינו לבין הקרקע. על גבי הבטון יונחו יריעות בטון. תהליך היציקה אורך כיום וההחלטה האם להמתין שלב הבא מספר ימים או לא תתקבל על ידי הקבלן.

שלב רביעי – איטום ראשוני

שלב זה נקרא גם איטום מרתף וזאת בין אם ישנו מרתף של ממש בבית או לא. כל חלק במבנה אשר נוגע באדמה צריך להיות מבודד ולכן יש לאטום את האדמה בחלקים בהם יבנה הבית וזאת כדי למנוע מעבר של נוזלים ולחות ופגיעה בסופו של דבר במבנה.

שלב חמישי – קורות קשר

קורות הקשר מחברות בין הכלונסאות שיצקנו. הקורות יוצרות מבנה אחיד וזהה בגובהו ומונעות מהכלונסאות לזוז ממקומן או לקבל עיוות. 

שלב שישי – יציקות

יש לבצע עבודת תפסנות בה מכינים תבניות מעץ ובתוכן ממקמים ברזלים. לתוך אותן תבניות יוצקים את הבטון אשר מגיע במשאבה כשהוא כבר מוכן לעבודה. את הפיזור של הבטון יבצעו על ידי העברת משאבת צינור בין האזורים השונים. 

שלב שביעי – בניית מעטפת

בשלב זה אפשר להשתמש באיטונג, בלוקים או אמצעים אחרים. כדאי לקבוע מראש איזה חומר הוא המתאים ביותר עבורך. ישנן שתי גישות לבניית המעטפת, האחת היא בניית המעטפת ולאחריה יציקת העמודים הפנימיים והשנייה היא הפוכה, יציקת העמודים לפני המעטפת. לרוב השיטה הראשונה תהיה המועדפת ואפשר לשאול את הקבלן מראש כיצד הוא מתכוונן לבנות את המעטפת.

שלב שמיני – פנים

לאחר היציקה של העמודים וכשכל המבנה החיצוני במקומו אפשר להתחיל ליצור את מחיצות הפנים. לרוב השימוש יהיה בבלוקים צרים יותר מאלו שמשמשים למבנה החיצוני כיוון שאין צורך בכל העובי שלהם. המטרה היא לנצל את שטח הבית במלואו ולהעניק מבנה יציב ועוצמתי. יש שיבחרו להשתמש בחלק או כל הבית בקירות גבס.

שלב תשיעי – פיתוח בהתאם לשלב

ברגע שהשלד עומד אפשר להתחיל לבצע את עבודות הפיתוח הראשונות. יש לציין כי לפני המעבר לבית יגיעו שוב כלי פיתוח. בשלב זה המטרה היא ליצור את שבילי הגישה לבית, החניה ולהזיז אדמה אם יש צורך בכך.

עבודות גמר

לאחר סיום עבודות השלד יש להתחיל להלביש את הבית ולבצע את עבודות הגמר. זה שלב מורכב אשר כולל פרטים רבים ודורש קבלן החלטות רבות. אם בשלב השלד כמעט ולא יעלו שאלות, בשלב הגמר הן לא יפסקו ויהיה עליך להזמין חלונות, דלתות, רצפות, מטבח ועוד.

קבלן שלד וגמר אשר יעבוד איתך באופן צמוד יוכל להנחות אותך לגבי לוח הזמנים של כל עבודה והחלטה שתידרש ממך. יש לבדוק מראש כי הוא ילווה אותך באופן זה או לקבוע על אופן התקשורת הנכון ביותר עבור שני הצדדים. חשוב מאד לעשות זאת עוד לפני החתימה על חוזה העבודה.

עבודה משולבת של קבלן שלד וגמר עם כל בעלי המקצוע

תפקיד הקבלן הוא לבצע את כל עבודת השלד וזאת במקביל לכל אנשי המקצוע. הקבלן עצמו לא יכול לחפור את הכלונסאות ולא להביא את מערבל הבטון. התפקיד שלו הוא לעבוד עם כל אנשי המקצוע שיכנסו לשטח ובהם הבונים שהוא יזמין, אנשי הבטון, האינסטלטור והחשמלאי. לרוב הוא יהיה אחראי על הפיקוח אלא אם ישנו מפקח נוסף שנמצא בשטח.

יש לציין כי מראש חשוב לוודא מהם תחומי האחריות של הקבלן. אין לקחת כמובן מאיליו שהוא יצור קשר עם האינסטלטור ולא לצאת מנקודת הנחה שהוא יבדוק אותו. יש לשבת מראש, לשמוע כיצד הקבלן עובד, מהי האחריות שהוא לוקח על עצמו ובעבור מה הוא מקבל תשלום. כל הפרטים שמסוכמים בעל פה צריכים להיות כתובים בחוזה. חברת י.א עבודות שלד תשמח לשמוע ממך ולבנות עבורך את בית החלומות.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!