תכנון מערכות אינסטלציה בשלב השלד: המדריך לקבלנים ולמהנדסים

עבודות שלד במחירים ללא תחרות! תנסו אותנו ותגלו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

מערכות האינסטלציה בביתנו מצריכות תכנון רב והיכרות עם צורכי הדייר הממוצע. מתכננים לבנות בית פרטי או בניין מגורים וצריכים להתחיל בשלבי תכנון מערכות האינסטלציה? הגעתם למקום הנכון.

בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל הדגשים החשובים שיעזרו לכם לתכנן את מערכות האינסטלציה בצורה מיטבית, כבר משלב השלד. לפני שנרד לפרטים החשובים ולטיפים המקצועיים שיעזרו לכם לעשות זאת נכון, חשוב לפתוח בחשיבות הרבה של התיכנון המקדים. קבלנים ומהנדסים בתחילת דרכם אינם מקדישים את החשיבה הנדרשת למערכות האינסטלציה בשלבים מוקדמים של בניית השלד, מה שגורר לא מעט בעיות בשלבי הבנייה הבאים. לכן, חשוב להדגיש את חשיבות התכנון המוקדם.

תכנון בניה

למה כל כך חשוב להקדים את שלב תכנון מערכות האינסטלציה?

קבלנים ומהנדסים מקצועיים שמשקיעים לא מעט זמן בתכנון נכון של מערכות האינסטלציה בדירה, יהנו מהמשך בנייה מהיר ומדוייק. לעומתם, כאלה שהקלו ראש בנושא, ידרשו להתמודד עם שינויים רבים, חציבה בקירות בטון או התפשרות על נוחות הדיירים. מעבר לתכנון המקצועי המחייב את הגעתם של מי הביוב מהדירה למערכות הביוב השכונתיות, תכנון מערך האינסטלציה הביתי כולל תכנון של מספר נקודות מים בכל דירה, מיקום נקודות המים השונות ועוד. איך עושים את זה? אינסטלטור בבת ים יצאת צדיק הוא התשובה עבורכם. ריכזנו מספר טיפים חשובים בפסקאות הבאות.

הדגשים החשובים שצריך לקחת בחשבון במסגרת הליך תכנון מערכות אינסטלציה:

  • גודל הדירה

גודל הדירה הוא אחד המשתנים המשפיעים ביותר על שלב תכנון מערכות האינסטלציה בבית. ככל שהדירה גדולה יותר, כך היא תדרש לנקודות מים רבות יותר. מעבר לכך, ייתכנו חללים רטובים במקומות מרוחקים זה מזה, בשונה מדירות קטנות בהן החללים הרטובים צמודים זה לזה ברוב המקרים. הפרדת החללים הרטובים מצריכה מערכות מותאמות שיובילו את האינסטלציה בין חללי הבית השונים. הכנה מוקדמת ומדוייקת תאפשר לעשות זאת בקלות וביעילות בשלב השלד. אחרת, הדבר ידרוש פירוק של שלבי הבנייה רבים ונרחבים בשביל להניח תשתיות אינסטלציה בכל חלקי הדירה.

  • כמות הדיירים

נקודה נוספת שחשוב לבחון לפני שמגיעים לתכנון מערכות האינסטלציה בשלב השלד היא כמות הדיירים הצפויה לגור בנכס. חשוב להדגיש כי נתון זה אינו תמיד ידוע עוד בשלבי השלד, אך אם יש באפשרותכם לדעת אותו, חשוב להתייחס אליו בכובד ראש. ככל שיש יותר דיירים בדירה, כך תידרשו לשלב יותר חללים רטובים, לדוגמה – 2 מקלחות, 3 שירותים ועוד.

  • התאמה לתשתית השכונתית

דגש מקצועי נוסף וחשוב במיוחד הוא הכנה והתאמה למוקד הביוב השכונתי. מהנדס אינסטלציה מקצועי נדרש לוודא כי המערכות הביתיות מונחות בהתאם לקו הביוב השכונתיים. אי התאמה עלולה ליצור בעיות תדירות במערכות הצנרת ואף לחייב את הקבלן להרוס את התקדמותו בשלבי הבנייה במטרה לשנות את מיקומה של המערכת.

תכנון מאוחר עלול לעלות לכם ביוקר!

לסיום, חשוב להקדים תכנון של מערכות האינסטלציה כבר בשלב השלד. תכנון נכון ומקצועי המביא את כלל המשתנים שהובאו מעלה יבטיח לכם דירות מדוייקות המעניקות לדיירים תנאים מיטביים. מעבר לכך, התכנון המוקדם ימנע תקלות רבות ויחסוך הריסות של שלבי בנייה מתקדמים. אורן רדה אשר מקפיד על נקודה זו מבטיח חיסכון של לא מעט כסף וזמן יקר למתכננים נכון את מערכות האינסטלציה הביתיות עוד בשלבי השלד.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!