קבלן בית פרטי

עבודות שלד במחירים ללא תחרות! תנסו אותנו ותגלו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

תהליך בנייה הוא תהליך שמבוסס על מספר שלבים שונים, החל משלב התכנון, דרך שלב הפיתוח וההכנה, שלב השלד, שלב הגמר ולבסוף שלב האכלוס ומסירת המפתח ללקוח. כל אחד מהן השלבים האלה מערב אנשי מקצוע שונים וקבלנים שונים. ישנו קבלן שלד שאחראי על השלד וגם הוא עובד עם קבלני משנה נוספים בתחומי התשתיות. ישנו קבלן גמר שאחראי על שלב הגמר וגם הוא מעסיק קבלני משנה נוספים. ואם כך, אז מיהו קבלן בית פרטי? האם זהו קבלן השלד? האם קבלן הגמר בפרויקט? בשורות הבאות מספרים לכם המומחים של י.א עבודות שלד מהו קבלן בית פרטי, מהי חשיבותו ואיך תוכלו למצוא אותו.

מיהו קבלן בית פרטי?

בכל פרויקט בניה ישנו גורם אחד שמנהל את הפרויקט כולו. בפרויקטים מנוהלים, המדובר בגורם מקצועי כמו קבלן ביצוע, קבלן מפתח או חברה לניהול פרויקטים, והם הגורמים המקצועיים שאחראים על הניהול הכולל של הפרויקט כולו. במקרה של בניית בית פרטי ישנה אופציה נוספת והאופציה הזאת היא שאתם, הלקוחות שעבורם נבנה הבית, תיקחו על עצמכם את כל הניהול של הפרויקט. לאפשרות הזאת ישנם חסרונות רבים שעליהם נדבר בהמשך, אבל ככלל, קבלן בית פרטי הוא קבלן שלוקח על עצמו אחריות לפרויקט כולו ומנהל את הפרויקט מתחילתו ועד סופו. הקבלן הזה יכול להגיע מכל תחום בענף הבניין וזה אומר שבהתמחות שלו הוא יכול להיות קבלן שלד או קבלן גמר למשל. המאפיין המרכזי של קבלן בית פרטי הוא, שהוא הקבלן הראשי, הוא קבלן הביצוע, הוא האחראי על הפרויקט כולו.

מה תפקידו של קבלן בית פרטי?

פרויקט בנייה הוא כאמור פרויקט מורכב מאוד שמחייב ידע מקצועי נרחב גם בתחום הבנייה, גם ברגולציה וגם בתחומים הנדסיים שונים. בפרויקט כזה צריך לדעת בדיוק מה צריך לעשות בכל שלב, מי האדם שאחראי לעשות את זה, היכן אפשר למצוא אותו, כמה אמור לעלות השירות שלו, מהם האישורים שיש להשיג מהרשויות לשם כך וכן הלאה. אתם, כאנשים פרטיים שאין להם כל רקע בענף הבניין פשוט לא יכולים לעשות את זה בעצמכם, לבטח לא באותה יעילות שבה יכול לעשות זאת איש מקצוע שבא מתוך ענף הבניין וחי אותו מדי יום ביומו. מהסיבה הזאת בדיוק, אתם בהחלט רוצים לשכור קבלן בית פרטי שייקח אחריות על ניהול הפרויקט שלכם ואת היקף הניהול הזה אתם יכולים לקבוע בעצמכם ומכך גם נגזרים תפקידי הקבלן.

כך למשל, קבלן מפתח הוא קבלן שמלווה אתכם משלב התכנון ועד שלב מסירת המפתח. הקבלן דואג לכל היבטי הפרויקט החל מגיוס אדריכל ובניית תכנית בנייה, הוצאת היתרי בנייה, קבלת אישורי מהנדס ורשות מקומית, גיוס קבלני שלד, קבלני תשתיות, קבלני עפר וקבלני גמר, פיקוח כללי על התקדמות הפרויקט, ניהול התקציב ולוחות הזמנים וכן הלאה. מאידך, אם אתם רוצים בכך, תוכלו לשכור את הקבלן האחראי רק משלב מתקדם יותר בפרויקט. את התכנון למשל, תוכלו לנהל בעצמכם באמצעות אדריכל שאתם שוכרים בעצמכם, ולשכור קבלן בית פרטי רק בשלב שבו עוברים מהתכנון אל הבנייה בפועל. בכל המקרים האלה, הקבלן למעשה אחראי על גיוס אנשי המקצוע הנדרשים, על הזמנת חומרי הגלם, על וידוא כי כל הפעולות המבוצעות בשטח תואמות את הסכם העבודה, תכנית הבנייה, היתרי הבנייה והסטנדרטים הנדרשים על ידכם. הוא האחראי לקבל את כל האישורים מהמהנדס ומהרשות המקומית, להוציא היתרי בנייה שעונים על הצרכים שלכם לפרויקט ולמעשה כל מרכיב אחר בפרויקט.

פיקוח בנייה – זאת כבר האחריות שלכם

אחרי שאמרנו את כל זה, יש תפקיד אחד שעליו אתם אחראים והתפקיד הזה הוא פיקוח בנייה. קבלן בית פרטי הוא שחקן מפתח בפרויקט בניית בית פרטי ויש לו כוח רב בידיו. מהסיבה הזאת, אתם רוצים לוודא שאותו קבלן מתנהל בצורה ראויה, שהוא לא מעגל פינות ולא עושה קיצורי דרך, אכן מקפיד על האינטרסים שלכם ואכן מקפיד על כללי הבנייה וההנדסה הנדרשים. לשם כך נדרשת פונקציה של פיקוח בניה ואת הפונקציה הזאת אתם רוצים לשכור בעצמכם. מפקח בניה הוא למעשה מהנדס בניין שמפקח על התקדמות הפרויקט שלכם ומאחר והוא אמור לפקח על הפרויקט כולו, ובמיוחד על אותו קבלן בית פרטי ששכרתם לטובת הפרויקט, הרי שאת המפקח הזה אתם צריכים לשכור בעצמכם כדי למנוע ניגוד עניינים בינו ובין הקבלן.

בכך למעשה, אנו מגדירים את ההרכב האידיאלי לניהול פרויקט של בניית בית פרטי. מצד אחד קבלן בית פרטי שאחראי על כל היבטי הביצוע ואולי גם התכנון של הפרויקט ומצד שני מפקח בנייה שמייצג אתכם בתוך הפרויקט ומפקח על הפרויקט לפרטי פרטים.

היכן אפשר למצוא קבלן בית פרטי?

בבחירת קבלן בית פרטי עליכם לוודא שאותו קבלן מציע את השירות הזה כשירות מוצהר שלו ולא מתנדב לעשות אותו כי פתאום מתגלה שזה יכול להתאים לכם. אתם לא רוצים לשכור קבלן שלד שפתאום יחליט שהוא יכול גם לנהל לכם את הפרויקט כולו רק בגלל שאמרתם לו שזה היה יכול להתאים לכם. ניהול פרויקט בניית בית פרטי דורש יכולות מאוד ספציפיות, שאינן בנמצא גם עבור קבלני שלד וקבלני גמר ותיקים וידועים. על כן, הקפידו תמיד למצוא קבלן, לא משנה מאיזו התמחות הוא מגיע, אם כי תמיד עדיף תחום השלד, שמציע את השירות של קבלן בית פרטי כשירות ספציפי בתוך סל השירותים שלו.

חברת י.א עבודות שלד היא חברה קבלנית רשומה, המציעה שירותי בניית שלד בכל רחבי הארץ, ובין היתר מתמחה בניהול פרויקטים לבנייה פרטית. החברה מציעה שירות קבלן בית פרטי בכל היקף, החל משלב התכנון ועד שלב האכלוס ומסירת המפתח.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!