קבלן לבניית שלד

עבודות שלד במחירים ללא תחרות! תנסו אותנו ותגלו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

היציבות של המבנה כולו תלויה בשלד. עליו להיות פרקטי, חזק ותואם בדיוק לתוכניות. בין היתר, התפקיד של המהנדס הוא להסתכל על התוכניות האדריכליות ולקבוע כמה כלונסאות יונחו והיכן. המודד אשר יגיע לשטח יסמן את הנקודות שנקבעו, את גבולות המגרש וכן נקודות נוספות שעל פיהן הקבלן ידע כיצד לבנות את המבנה.

בסיום שלב השלד יש מבנה הכולל קירות חיצוניים ופנימיים. הוא חשוף, לא יפה מבחינת הגימור שלו, אך הוא מהווה את הבסיס של המבנה. בסיום עבודות הגמר אותו לא יהיה זכר לשלד החשוף ועם זאת, הוא ישפיע על הבית והמגורים בו.

קבלן לבניית שלד

תפקידו של הקבלן הוא לדאוג לכך שיהיה שלד התואם את התוכניות ושיהיה איכותי. כל פעולה חייבת להתבצע באופן מדויק וכל טעות קטנה יכולה להתבטא בסדקים ואפילו תנודות של המבנה. הקבלן אינו עובד לבדו. בשלב זה נכנסים אנשי בניין, אינסטלטורים, חשמלאים ואחרים. כולם צריכים לעבוד בדיוק לפי התוכניות וללא הפרעה זה לזה.

בחירתו של הקבלן משפיעה על התוצאה שמתקבלת. בעל מקצוע חסר ניסיון לא תמיד ידע כיצד לנהל את הפרויקט ולהגיע לתוצאה הרצויה. בעל מקצוע מנוסה שעוסק בתחום ביום יום ועובר מפרויקט אחד לאחר, יוכל לדעת לקראת מה להתכונן. כמובן, הניסיון הוא לא המרכיב היחיד שצריך להתחשב בו בעת קבלת החלטה עם איזה קבלן לעבוד, אך תמיד כדאי לבדוק אותו.

שאלות שיש להפנות אל הקבלן לפני החתימה על החוזה

הקבלן יתחיל לעבוד לאחר שנחתם החוזה מולו וכשהשטח מוכן לעבודה. הוא לא יוכל להיכנס לפני המודד ובוודאי לא יוכל להתחיל בעבודה אם יש צורך לבצע עבודות אפר. יש לציין כי לרוב, קבלן לבניית שלד יסכים לתת הצעת מחיר רק לאחר שכבר ישנן תוכניות סופיות מאושרות וזאת כדי שלא יתבצעו בהן שינויים ושההצעה שלו תהיה רלוונטית. מבחינתך, יכול להיות שיהיו לך שאלות רבות בשלב זה ובניהן:

מתי הקבלן יכול להתחיל את העבודה?

יכול להיות שהקבלן עסוק בפרויקטים שונים וייקח לו זמן עד שהוא יתפנה לבניית השלד. פעמים רבות הקבלנים יודעים לשלב בין מספר פרויקטים, אך בכל מקרה חשוב לשים את הנושא על השולחן ולדעת מתי העבודה צפויה להתחיל. כדאי גם לקבל הערכת זמן לסיום שלב זה ותמיד לזכור כי גשמים חזקים, רוחות וגורמים נוספים עלולים לעכב את הבניה (אפשר לשאול את הקבלן מהם הגורמים הללו).

מהו לוח התשלומים?

חשוב מאד לשים לב ללוח התשלומים. קבלן לבניית שלד לא יקבל את כל הכסף במלואו לפני תחילת העבודה. במידה והוא דורש כך יש לשים לב אם ישנו ביטחון לכסף או להחליט שלא לעבוד יחדיו. לרוב, התשלומים מתבצעים בפעימות ויש לבקש מהקבלן התראה של מספר ימים כדי להעביר אליו את הכסף. נושא זה עלול להיות מעיק וככל שהוא ברור יותר מראש כך הסיכוי לחיכוך קטן במהלך הדרך.

באילו חומרים ישתמש הקבלן?

רוב הקבלנים יכולים לעבוד גם עם איטונג וגם עם בלוקים ולהתגמש לגבי מרכיבים שונים בהתאם לבקשה האישית. אם יש לך העדפות מסוימות, כדאי לציין אותן ואם אין לך כאלה, אפשר להתייעץ ולקבוע יחדיו באילו חומרים יעשה שימוש. בכל מקרה מומלץ לדבר על הנושא מראש ולהוסיף את הנקודה לחוזה העבודה.

האם הקבלן מחזיק ברישיון מתאים?

למעשה זוהי השאלה הראשונה שיש להעלות מול הקבלן. עליו להציג את הרישיון ואף לכתוב את המספר שלו בחוזה. בשום מקרה אין לעבוד עם בעל מקצוע שאינו מורשה לכך ואין כל סיבה להתפשר על הנושא. במידה והקבלן מסרב לדון בנושא, יש לחפש אחר קבלן אחר.

עלות קבלן לבניית שלד

בשיחה מול הקבלן אחת השאלות החשובות ביותר שתעלה תיגע לנושא המחיר. לאחר שהוא יראה את התוכניות ואת השטח הוא יוכל לתת הצעה מדויקת ומפורטת. לא פעם העלות בין בית אחד לבין שכנו יכולה להימדד בעשרות ולפעמים אף מאות אלפי שקלים. לרוב הסיבה היא מורכבות המבנה והאתגרים בשטח. תמיד ניתן לקבל יותר מאשר הצעת מחיר אחת ולהשוות בין ההצעות השונות.

במקרה של קבלת הצעת מחיר נמוכה מאד, יש לבדוק מה הוביל לכך ומה נכלל בהצעה. לעתים היא לא כוללת את עלות החומרים או עלויות אחרות שיפתיעו בהמשך הדרך. יש להעלות חשד גם בנוגע להצעות מחיר גבוהות במיוחד כיוון שאלו לא תמיד מוצדקות והמחיר הגבוה לא בהכרח ישקף את התוצאה שתתקבל בסופו של דבר.

לעבוד עם בעלי מקצוע שאפשר לסמוך עליהם

בכל הנוגע לבניית הבית, יש לעבוד עם בעלי מקצוע שאפשר לסמוך עליהם. אין זה אומר לתת את כל הכסף בתחילת הדרך ולא להגיע לשטח, אך זה אומר שצריך להיות ביטחון מלא לפני החתימה, צריכה להתבצע בדיקה מול לקוחות קודמים וכן שלדים ובתים שכבר עומדים במקומם.

י.א עבודות שלד מתמחים בשלב זה של הבניה ומזמינים אותך לשמוע עוד על התהליך ולקבל הצעת מחיר מאנשי מקצוע מנוסים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!