אנרגיה סולארית – מה זה והאם זה יכול להתאים לכל אחד

עבודות שלד במחירים ללא תחרות! תנסו אותנו ותגלו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אין זה סוד שהחל משנות השישים-שבעים וביתר שאת מתחילת שנות האלפיים, אנחנו מחפשים דרכים שונות כיצד לייצר סביבה יותר נקייה ולהימנע מזיהומים, הן של הקרקע, הן של האוויר, הן של משאבי טבע שונים ובאופן כללי של הסביבה בה אנחנו וילדינו חיים. זאת מתוך כוונה לחיות בעולם נקי יותר ולהשאיר לילדינו מקום הרבה יותר נקי ובריא לחיות בו.

אחת הדרכים שלנו לנהוג כך, היא על ידי שימוש באנרגיה סולארית, כלומר אנרגיה המופקת מהשמש. הרעיון הוא מאוד פשוט, במשך שנים ייצרנו באמצעות חשמל המופק מפחם ומחומרים אחרים הנחשבים מזהמים, יקרים ומתכלים. הנחת היסוד היתה שזו הדרך היחידה להבטיח ייצור חשמל המוני בצורה משמעותית.

עם הזמן למדנו, שישנן דרכים וישנם כלים המאפשרים לנו לייצר חשמל גם בדרכים אחרות, טבעיות, בעזרת אנרגיה סולארית. במילים אחרות, אנחנו יכולים להפיק חשמל בעזרת השמש, מבלי שיש לנו צורך להשתמש במשאבי טבע מתכלים ומבלי לזהם את הסביבה בתהליך הייצור. כל זה באמצעות פאנלים מיוחדים אשר מאפשרים לנו לקלוט את קרני השמש ובעזרתם לייצר חשמל ואנרגיה תרמית.

איפה וכיצד אפשר לעשות את זה

אנרגיה סולארית יכולה להיות מופקת בכל מקום בו זורחת השמש וניתן לקלוט אותה בעזרת פאנלים שמיועדים לכך. בישראל למשל, מאחר ומרבית ימות השנה חם והשמיים בהירים, אז אפשר להתקין פאנלים במקומות שונים ולייצר באמצעותם חשמל. מקום נוסף בו משתמשים באופציה זו, היא יבשת אפריקה ומדינות עניות שאין להן את היכולת לייצר חשמל באמצעות משאבים אחרים. דרך שימוש באנרגיה סולארית המדינות השונות מייצרות חשמל לתושבים, אפילו אם זה באופן חלקי.

חשוב לציין, בהרבה מאוד מקרים נעשה שילוב בין שתי המערכות, קרי לצד המערכת הסולארית שמייצרת חשמל מהשמש, מותקנת גם מערכת שמייצרת חשמל בתנאים רגילים. ההסבר הוא, שלא תמיד אפשר לייצר חשמל באופן קבוע מהשמש, ובמקרים בהם מזג האוויר הוא קיצוני, אזי שמערכת החשמל הרגילה יכולה לעזור.

איפה אפשר להתקין פאנלים סולאריים ומה נדרש בשביל זה

בשביל להפיק אנרגיה סולארית, כאמור, יש צורך להתקין פאנלים סולאריים שיכולים לקלוט את קרני השמש. הפאנלים האלה מותקנים על גגות הן של מבנים פרטיים והן של מבנים אחרים (ישנם מקרים בהם חברות שוכרות גגות בשביל להתקין פאנלים לייצור חשמל). כמו כן אפשר להתקין פאנלים כאלה בכבישים, שדות, פארקים ומתחמים מיוחדים המיועדים לכך.

בשביל להתקין פאנלים באופן פרטי, יש לקבל את האישורים מהרשות המקומית, יש לעמוד בכל התקנים, ואז יש להתקין ולחבר את המערכות בצורה נכונה, כך שהיא תוכל לעבוד ולהפיק חשמל. אפשר למצוא סוגים שונים של פאנלים סולאריים הנבדלים אחד מהשני בגודל, בעוצמה ובכמות החשמל שהם יכולים להפיק. כל פאנל דורש התייחסות שונה, בין אם זה בהתקנה, ייצור או תחזוקה.

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!