קבלן שלד ללא חומר

עבודות שלד במחירים ללא תחרות! תנסו אותנו ותגלו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

שלב בניית השלד הוא השלב עתיר העבודה ועתיר החומר, יותר מכל שלב אחר בתהליך הבנייה של מבנה חדש. החומר המרכזי בבניית השלד הוא כמובן בטון וברזל. בהתאם לכך, אין פלא שעלות החומר היא מרכיב מרכזי בעלות הכוללת של בניית שלד. מציאות פשוטה זו הובילה להתפתחות של צורת עבודה עם קבלני שלד ולצורת העבודה הזאת קוראים קבלן שלד ללא חומר. מה זה בדיוק אומר ומתי נכון ליישם את זה? כל התשובות לשאלות אלו ועוד, בשורות הבאות.

מה זה בעצם קבלן שלד ללא חומר?

קבלן שלד הוא קבלן המתמחה בבניית שלד של מבנים מודל זה יכול לחסוך ולהוריד עלות בניית שלד . את קבלני השלד תוכלו למצוא בפנקס הקבלנים הרשומים של משרד השיכון תחת סיווג בניית שלד. קבלן השלד מתחיל לעבוד למעשה מייד לאחר שגובשה תכנית בנייה והושגו כל היתרי הבנייה הנדרשים. זהו איש המקצוע שמגיע ראשון לשטח, בליווי מודד מוסמך ומהנדס בניין ומתחיל בתהליך העבודה של קידוח כלונסאות ליסודות ולאחר מכן בבניית השלד כולו. כאשר אתם פונים לקבלן שלד לצורך קבלת הצעת מחיר, אתם מקבלים למעשה הצעה שכוללת בתוכה את כל מרכיבי העבודה של הקבלן, ובכלל זה עלות העבודה ועלות חומרי הגלם. כאמור, מאחר ושלד הוא שלב עתיר חומר, יכול מרכיב זה להוות חלק מרכזי בהצעה המוצעת לכם.

מחיר אטרקטיבי יותר?

פעמים רבות, יכול להיווצר מצב שקבלן השלד מציע לכם מחיר אטרקטיבי עבור העבודה אך אטרקטיבי פחות עבור החומר ככל שלקבלן ניסיון בביצוע בניית שלדים כך לרוב המחיר שהוא משלם על החומר זול יותר. ישנם גם מקרים בהם יש לכם קשרים עם גורם מסוים שיכול לספק לכם את החומר הנדרש ובמקרה כזה אתם מעדיפים לעבוד איתו כספק חומרי הגלם, בעוד שלקבלן השלד אתם זקוקים רק לצורך ביצוע העבודה. בכדי לאפשר מצב כזה, קיים מודל עבודה הנקרא קבלן שלד ללא חומר. על פי מודל זה, אתם שוכרים את היכולות המקצועיות של הקבלן בעוד את החומר אתם מספקים לו בעצמכם, לרוב בגין שיקול כלכלי בניסיון להפחית את העלות הכוללת, אך זה יכול להיות גם מתוך כל שיקול אחר.

קבלן שלד ללא חומר

דרגות שונות של קבלן שלד ללא חומר

כאשר אתם בוחרים באופציה של הזמנת השירות במודל קבלן שלד ללא חומר, ייתכן שתרצו ליישם את המודל הזה בדרגות שונות של שילוב בין עבודה וחומר. כך למשל, ייתכן שתרצו להביא את הבטון דרך קבלן אחר, אבל מקבלן השלד שלכם אתם רוצים שיביא את כל שאר החומרים לרבות ציוד נדרש כמו פיגומים, מכונות, לוחות עץ לעבודות טפסנות וכדומה. המשמעות היא שבבחירת המודל של קבלן שלד ללא חומר, אין רק אפשרות אחת שבמסגרתה אתם צריכים לפעול, אלא שאתם יכולים להחליט מהי רמת ההפרדה שתעשו בין מרכיב חומרי הגלם ובין מרכיב העבודה.

חופש זה תלוי כמובן בקבלן השלד שאיתו אתם עובדים. ישנם קבלני שלד שכלל לא מוכנים לבצע עבודות על פי מודל קבלן שלד ללא חומר. אחרים יאפשרו לכם את האופציה הזאת אך ורק במסגרת הפרדה מלאה בין העבודה והחומר, כשאתם אחראים להביא את כל החומר וכל הציוד והקבלן רק מבצע את הקבלן. לבסוף, מרבית קבלני השלד עובדים גם במודל של קבלן שלד ללא חומר ומאפשרים לכם להחליט מהם הרכיבים שאותם אתם רוצים להביא בעצמכם ממקור אחר, ומהם הרכיבים שאותם אתם רוצים להזמין דרכם, קבלני השלד עצמם. שימו לב שמודל זה יכול להפחית מאוד את העלויות של בניית השלד, ובהחלט כדאי לבחון אותו לפני שאתם בוחרים קבלן שלד ולפני שאתם מקבלים החלטה על יציאה לדרך.

כשאתם מזמינים קבלן שלד לביצוע עבודות בניית השלד, אתם יכולים לבחור באחת משתי אופציות – קבלן שלד בלי חומר או קבלן שלד עם חומר. כפי שניתן להעריך, באופציה הראשונה אתם שוכרים אך ורק את שירותיו של הקבלן בעוד שאת חומרי הגלם לא אחראי קבלן השלד להביא, בעוד שבאופציה השנייה אתם מאצילים על קבלן השלד את האחריות המלאה על המשימה כולה. מתי נכון לבחור באופציה של קבלן שלד בלי חומר? הם ישנם יתרונות מובהקים למודל הזה? האם זה יכול להשפיע על סך המחיר שתשלמו על עבודות השלד? מדוע נחשב נושא זה לנושא חשוב בעיני קבלני ביצוע רבים? על שאלות אלו ועוד, בשורות הבאות.

מה זה אומר "קבלן שלד בלי חומר"?

עבודות השלד מהוות את הליבה של תהליך הבנייה בכל מבנה ועל כן לרוב אינן מבוצעות על ידי הקבלן המבצע הראשי, אלא על ידי קבלן שלד ייעודי שנשכר לטובת העניין. קבלן זה הוא קבלן רשום המופיע בפנקס הקבלנים של משרד השיכון תחת הקטגוריה של עבודות שלד. בהזמנת קבלן שלד, יגיע אליכם הקבלן עם צוות עובדים ופועלים ועם כל הציוד המקצועי הנדרש לצורך ביצוע עבודות השלד לרבות מכונת בטון, ויברטור, לוחות עץ לעבודות הטפסנות וכן הלאה. יחד עם זאת, את הקבלן אתם יכולים להזמין על פי שני מודלים שאחד מהם הוא קבלן שלד בלי חומר. המשמעות היא שאת כל חומרי הגלם, שבשלב השלד כוללים בעיקר בטון, לבנים, ברזל ועץ אתם מזמינים בעצמכם ממקור כלשהו והקבלן רק מגיע בכדי לבצע את עבודות השלד. זאת בניגוד למודל ההפוך בו אחראי קבלן השלד גם לרכישת כל החומר הנדרש לצורך ביצוע עבודות השלד על פי המפרט הטכני וכתב הכמויות של הפרויקט.

מהו היתרון המרכזי של מודל זה ומהו החסרון המרכזי בו?

ובכן, היתרון המרכזי בעבודה במודל קבלן שלד בלי חומר הוא שאתם מפרידים למעשה שני רכיבי עלות מרכזיים וחשובים כך שיש לכם שליטה טובה יותר בכל אחד מהם. כך למשל, ייתכן ובהצעה שקיבלתם מקבלן השלד הוא הציע לכם סכום כולל עבור העבודה ועבור החומרים, אך בהצעה אחרת שקיבלתם מספק חומרי בניה קיבלתם הצעה טובה על חומרי הבנייה, כך שאם תחברו את חומרי הבנייה מאותו ספק ואת שירותי העבודה של קבלן השלד, הסכום הכולל יצא לכם הרבה יותר נמוך מההצעה הכוללת שנתן לכם קבלן השלד עם החומר. במקרה כזה, תוכלו להזמין את הקבלן על פי מודל קבלן שלד בלי חומר, ואת חומרי הבניה תזמינו מספק אחר שאיתו סגרתם מראש את כל נושא החומרים. החסרון הוא שאתם תהיו אלה שצריכים לדאוג לכל נושא החומרים, קודם כל למצוא את הספק הזול והמתאים ושנית לדאוג לאיכות הבטון, איכות הברזל ועמידה מלאה בכתב הכמויות והמפרט הטכני. במצב כזה, קבלן השלד בא רק כדי לבצע את העבודה והוא אינו אחראי על החומרים עצמם, אלא דווקא אתם.

קבלן שלד בלי חומר

מהו המודל הנכון עבורכם?

ובכן, גם אם אתם בונים את ביתכם הפרטי בעצמכם במודל בנה ביתך, סביר להניח ששכרתם קבלן ביצוע ראשי שאחראי על הפרויקט כולו. במקרה כזה, זה לא כל כך חשוב לכם מהו המודל שעל פיו תעבדו עם קבלן השלד וגם במודל קבלן שלד בלי חומר, יהיה זה קבלן הביצוע הראשי שיהיה אחראי על הזמנת החומרים. מה שכן, חשוב מאוד שתדעו ששני המודלים האלה קיימים בכדי שגם אם הקבלן הראשי לא יציע לכם את האופציה הזאת, תוכלו לבדוק אותה בעצמכם מול ספק חומרי בניין ואם תגלו שסך המחיר הוא זול יותר (ומהלך כזה יכול להוזיל את הפרויקט בעשרות אלפי שקלים), תוכלו לדרוש זאת מהקבלן האחראי. כמובן שאם אתם עושים את הדברים לגמרי בעצמכם, אזי יהיה עליכם לדאוג לנושא בעצמכם ובמקרה כזה אולי כדאי לעבוד עם קבלן השלד במודל שכולל גם את חומרי הבניין, גם אם זה יעלה לכם מעט יותר יקר – הסיבה לכך היא שטעויות שתעשו בכל הנושא של ניהול החומרים יכולות לעלות לכם יותר יקר מכל חסכון שתוכלו להשיג במודל שלי קבלן שלד בלי חומר. בכל מקרה, התייעצות עם איש מקצוע לפני שאתם מקבלים החלטה זה תמיד משהו שכדאי ומומלץ לעשות.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!